Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

maskinen vil ikke starte


Anbefalte innlegg

Maskinen min vil ikke starte. Det grønne lyset på hovedkortet lyser, men det skjer ingenting når jeg trykker på power knappen.

 

Det som skjedde var at jeg startet maskinen som vanelig, så gikk det 5 sekunder, så bare skrudde den seg av. og ville ikke skru seg på igjen.

 

hva er galt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Først må du fortelle om maskinen er helt ny, hva slags hovedkort, strømforsyning, minne, skjermkort og ram - eller om det er en "ferdig pc" hva slags.

 

hovedkort: Asus P5E3, X38, Socket-775, DDR3, ATX, Firewire, GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16

komplett link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340950

 

 

Ram: Corsair TWIN3X 1333MHz DDR3, 2GB, DHX, Kit w/two 1GB XMS3 modules, CL9-9-9-27

komplett link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336167

 

Skjermkort: Sapphire radeon x1950 pro

 

 

Strømforsyning: northQ model: nq-4001ext

 

PC-en er selvbygd, oppgraderte hovedkortet, ramen, harddisken og cpu'en for noen uker siden.

 

strømforsyninga og DVD-en var vel alt jeg ikke oppgraderte.

Endret av wizardos
Lenke til kommentar

ja jeg pleide å få en feilmelding når jeg starta PC-en om at det var en unknown cpu detected. men når jeg skulle kjøre en bios update med det programmet som fulgte med til hovedkortet, så var alltid serveren opptatt. Så jeg tenkte ikke noe mer på det.

 

men hvordan skal jeg få oppdatert biosen nå da? vis jeg ikke får startet PC-en i det hele tatt.

Endret av wizardos
Lenke til kommentar

Er vel en liten slags hette som står over 2 av 3 pinner et sted på hovedkortet, som du kan flytte over til de andre 2 av 3 pinnene, og trykke på startknappen, dette skal resette bios så vidt jeg vet...

 

 

Mulig det gjøres på en annen måte også, avhengig av hovedkortet. Hadde et hovedkort en gang der jeg måtte bruke en binders for å kortslutte to pigger på hovedkortet, samtidig som jeg trykket på "på" knappen...

 

 

 

En anne ting, hvis du vil teste om strømforsyninga di gir strøm, kan du bare kortslutte den med den grønne kabelen, mot en av de tre ved siden av. (husker ikke helt hvem)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...