Gå til innhold

HTC Touch Pro eller Samsung SGH-i900?


Anbefalte innlegg

Jeg satt å gledet meg til Touch pro skulle komme ut. var rett og slett henrykt over den mobilen da jeg så den. Designet var stilrent og vakkert, det var gode hardware specs på den og den hadde qwerty tastatur.

Var rimelig sikker på at det var denne mobien jeg kom for til å gå for når tiden var inne for å pensjonere min trofaste N95. MEN! så kom den plutselig fra intet.

Samsung SGH-i900. Som lyn fra klar himmel. Med sin 3.2" store skjerm med 240x400 i oppløsning

og ett 5 mpx kamera! Til fordel for Touch pro sin "beskjedne" 2.8" skjerm med 640x480 og 3,2 mpx kamera.

 

Prosessoren til SGH-i900 er kraftigere på papiret enn Touch pro sin. Men touch pro har mer ram.

 

Så! Hva i allverden skal jeg velge? Hva kommer dere til å velge? Regner med det er flere som sikler etter en av disse to ;)

Begrunn gjerne svarene deres slik at jeg/andre som leser får tips til hva man skal velge =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta stilling!

De to modellene først og fremst helt ulike ved at HTC Pro har utsyvbart fult tastatur, og Samsung-modellen har ikke. Det er selvfølgelig en del andre ting å ta stilling til, men det viktigste spørsmålet er om du vil taste med hardware eller software-tastatur?

 

Personlig mener jeg at færre hardware-knapper er bedre!

 

Tobias

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har kjøpt meg en I900 i dag. Gikk for den fordi i mine øyne har den mange fordeler over HTC Touch Pro, mens Touch Pro bare har en fordel.

 

I900 har integrert 16GB Minne OG minnekortleser av typen micro sd.

I900 har 5MP kamera med autofokus og ansiktsgjenkjenning.

I900 har dvix/xvid støtte

I900 er både tynnere og lettere

I900 har større skjerm (3,2" 320x400)

Vet ikke batterikapasiteten til HTC men I900 har 1440mAh batteri som skal holde i 2,5 døgn med variert bruk.

 

HTC har eget qwerty tastatur

HTC har mye bedre oppløsning (2,8" 640x480)

 

I tillegg syns jeg I900 i svart ser litt finere ut.

 

Dette er bare de forskjellene som avgjør saken for meg, det fins sikkert flere forskjeller men stort sett er de jo like.

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt meg en I900 i dag.

 

Hvor fikk du kjøpt den? Tror at jeg skal ha en sånn, etter mye om og men mellom HTC Touch og LG viewty (uten å nevne snart et år venting på N96), så blir det nok Samsung!

Jeg øpte den på ebay. Fikk til og med 1 år "garanti", som innebærer at jeg kan sende den tilbake til hongkong å få den fiksa hvis det er noe, men det spørs vel om det er verdt bryet da..

 

Dleder meg skikkelig, tror den kommer i begynnelsen av neste uke. Skal si hva jeg mener om den etter at jeg har testet den litt, ellers er det en veldig utfyllende review av den her og en sammenligning av onia vs diamond her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...