Gå til innhold

Teoriprøve til Lett MC - Hvor gammel må man være?


f(x)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ja, å jeg har skrevet feil oppe.

du må være 15 år får øvelseskjøring, men da må du ha intercom/handsfree med kontakt med en person over 25år å den personen må ha hatt lappen over 5 år. å må kjøre bak deg.

 

Ja, det vet jeg. Men hvor gammel må man være for å ta teoriprøven? Prøven for bil er jo 6 mnd før oppkjøringsalder

(18 år - 6mnd = 17,5år). Bare lurer på om det er en spesiell alder man må være for å ta teoriprøven for lett MC. ;)

Lenke til kommentar
ja, å jeg har skrevet feil oppe.

du må være 15 år får øvelseskjøring, men da må du ha intercom/handsfree med kontakt med en person over 25år å den personen må ha hatt lappen over 5 år. å må kjøre bak deg.

5 år sammenhengende er det. ikke 5 år. Så er det ikke kjøreskolen som gir deg lov til å ta teori, men Statens Vegvesen.

Lenke til kommentar

crisnaa1 kan du si meg hvor du har funnet det du sier her, nesten alt er jo helt feil...

 

Lett MC teoriprøven kan du ta når du er 15,5 år.

reglene ved øvelseskjøring: (hentet fra vegvesen.no)

Ved øvingskjøring med motorsykkel på veg eller andre område som ikkje er avsperra, skal den som er med deg sitja på motorsykkelen og kunne instruere deg via tovegs kommunikasjonsutstyr. Har motorsykkelen som du øvingskjører med sitjeplass berre for føraren, må den som er med deg kunne instruere gjennom tovegs radiosamband eller liknande, i tillegg til å ha visuell kontakt.

 

Det er desuten samme teori prøve for lett, mellom og tung MC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...