Gå til innhold

Dells "på stedet service"


Anbefalte innlegg

Virker Dells " på stedet service " ?

En bekjent av meg kjøpte en ny Dell maskin med dette service tilbudet.

Da han fikk problemer ringte han opp Dell.

Etter noen nytteløse forsøk på å løse problemet over telefon ba min venn om å få en service mann hjem.

Men Dell var uvillige, og ville helst løse problemet over telefon.

De skulle finne en løsning og ringe tilbake. Det gjorde de ikke, og min venn kontaktet dem igjen. Igjen lovet de å finne en løsning og ringe tilbake, men det skjedde ikke. Dette er nå noen uker siden, og min venn er blitt veldig utålmodig. Hva kan man egentlig gjøre med slikt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Be han ta en telefon til forbrukerrådet, slik at han kan være sikker på hvilke rettigeter han har. Greit nok at Dell vil prøve å løse problemet over telefon i første omgang, men det får da være måte på hvor lang tid det skal ta. Han har jo betalt for på-stedet-service, så da må jo Dell yte den tjenesten han har betalt for...

Lenke til kommentar
Virker Dells " på stedet service " ?

Men Dell var uvillige, og ville helst løse problemet over telefon.

De skulle finne en løsning og ringe tilbake. Det gjorde de ikke, og min venn kontaktet dem igjen. Igjen lovet de å finne en løsning og ringe tilbake, men det skjedde ikke. Dette er nå noen uker siden, og min venn er blitt veldig utålmodig. Hva kan man egentlig gjøre med slikt ?

Dette er ulikt mine erfaringer med Dell. En kompis hadde hadde med sin laptop fra Dell til Australia. Der fikk han hjelp fra Dell på stedet.

Lenke til kommentar

Man bør kanskje lese avtalen man har med Dell før man forlanger noe sånt. Avtalen sier at feilsøking skal skje over telefon eller mail og at det sendes ut en tekniker for å bytte delen som er ødelagt.

 

Avtalen gjelder også bare HW feil ikke SW så har han windows problemer så er det han sitt problem ikke Dell sitt.

 

les punkt 17 i avtalen spesiellt:

 

Kundens forpliktelser

 

Kunden er ansvarlig for:

 

 

1. Kundens eget valg av Produkt og Produktets egnethet for et bestemt formål;

2. eventuelle telefon- og postkostnader ved kontakt med Dell;

3. eventuelle CFI-spesifikasjoner og anvisninger som Kunden har gitt; samt

4. IM, herunder disses ytelse, lisenser, autorisasjoner og eventuelt ubrukt IM.

 

Kunden må være imøtekommende og samarbeidsvillig overfor Dell, og gi Dell all informasjon, alt utstyr og den tilgang som er nødvendig for at Dell skal kunne utføre sine forpliktelser. Dersom ikke, er Dell ikke forpliktet til å yte Service eller hjelp. Kunden er ansvarlig for fjerning av produkter som ikke er levert av Dell under Service, sikkerhetskopiering og for konfidensialiteten av alle data i Produktet og alle andre lovmessige krav. I utdanningsøyemed kan Kundens telefonsamtale til Dell komme til å bli overvåket.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg meget god erfaring med servicen til Dell.

 

De vil naturlig nok IKKE hjelpe deg med software feil, som tidligere sagt.

 

Er det hardware som er ødelagt vil de høyst sannsynlig komme i løpet av en dag eller to..

 

EDIT: Hardware feil kan man vistnok ikke rette over telefonen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...