Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf 3, 1.8 1994 motor går ikke.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Kjørte en tur med golfen og plutselig begynte den å fuske, etterhvert sa det stopp og nå står den!

Det som er litt rart er at den får bensin til forgasseren(egentlig ikke forgasser, mono-et eller annet). Og den tenner på pluggene. Jeg har prøvd å bytte hele forgasseren uten at det hjalp i det hele tatt. Jeg har også sjekket alt av sikringer.

 

Noen som har vært borti noe lignende?

 

Mvh, Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for all hjelp så langt!

 

Når jeg spruter bensin rett ned i innsuget gårn som ei kule. Så problemet ligger ikke der.

Og forgassern(monopointen) har jeg bytta. Bensinpumpa spruter som bare det. Men hvor mye trykk den skal gi vet jo ikke jeg. Jeg har også bytta "hjerne" nå, uten at det hjalp det spor. Så nå er jeg helt lost.

 

Noen andre forslag?

Lenke til kommentar

Går den på bensin/startgass er det jo bænkers at det har noe med bensintilførselen og gjøre. Du har jo bytta all elektronikken også. Hmmm...

 

Spruter det bensin kun med tenning på eller bare når du kjinner? Da burde den jo også starta og stoppa. Tenkte på pumpe rele. Kan skje rare ting inni det.

 

Sikker på at du har satt tur/retur slangen riktig? Returslangen er ikke tett?

 

Napp av gummien på alle stikka til monopoint huset og se at ledningene sitter skikkelig. Se etter smelta og harde ledninger... Kan høres ut som dårlig kontakt for det er jo bare bensindysa som ikke funker. Du skal kunne se at den spruter hvis du ser nedi der mens motoren går. Pass deg for backfire hvis den går og fusker.

 

Aner ikke hvilke mål man skal få hvor hvis du har tenkt til og måle.. Hvis motoren din har hall-giver kan det være tennings slutt trinnet. Den skal vel gi et TD(tennings signal) til bensinpumpa/styring om at motoren går. Dette skal man vel klare og måle seg fram til, men aldri gjort det på disse. Mulig det signalet stenger dysa og ikke kutter pumpa som det gjør på f.eks gamle mercedeser. Uansett dette blir bare tungvindt og da er man på feilspor med en gang. Jeg har egentlig ikke snøring på disse. Her bytter man bare komplette deler uten og vite hva som er galt som regel..

 

Vetta faen egetlig.. Tenker bare høyt... Sjekk det enkle først!

Lenke til kommentar

Ja som du sier, så er det kun at monopointen ikke spruter bensin videre som er problemet.

Jeg har kobla pumpa rett til batteriet bare for å utelukke pumpereleet. Pumpa spruter som bare det. Men er det riktig at return på monopointen skal være stengt når motor ikke går?

Jeg regner egentlig med det, for når man skrur på tenninga så går jo pumpa i 2 sek. Og hvis returen hadde vært åpen da så hadde jo ikke motor fått bensin.

 

Alt av kontakter ser så fine ut og. Ikke noe dritt, alle ledninger ser helt fine ut.

Så vidt jeg har forstått det, så sender hjernen signal rett til monopointen om alt av når den skal sprute osv. Og jeg har jo bytta den, så den er jeg trygg på.

Er for mange ledninger til at jeg klarer å sjekke alle med multimeter og.

 

 

Men takker for svar! :)

 

EDIT:

Nå har jeg bestilt meg kabel og vag-com for å kunne diagnostisere litt på egenhånd! Noen som vet hvor mye info en 94 mod golf egentlig kan gi? Altså om det er noen mulighet for at den kan hjelpe meg noe på vei med problemet mitt da jeg nå er rimelig sikker på at problemet ligger i noe elektronikk, eller en ledning et sted.

Endret av Met_Fredrik
Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...