LordVinkel Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 (endret) Sitter å venter på mine snart innkommende feriepenger, og pønsker hardt på hvordan jeg skal kaste de bort. Er lei av 7-8 fps i AoC, så en stor del av de pengene skal investeres i en ny PC. Jeg vil ha en PC som er helt i toppklassen, men som allikevel er god valuta for pengene. Det bør også være muligheter for å bygge litt ut etterhvert som DDR3-minne og quad core-prosessorer blir litt mer fornuftig prissatt. Jeg ønsker også muligheten for å koble til en 3-4 skjermer. Jeg bruker to skjermer i dag, og det hadde vært morro og kobla 32" til også. Jeg er klar for å legge en 15k-20k i den, ikke inkludert skjerm. Jeg har aldri bygget en PC fra scratch før, men har byttet alle komponentene minst en gang, så jeg regner med jeg skal klare det med hjelp av guidene her inne. Men jeg setter allikevel pris på eventuelle tips! Jeg hører at en ny generasjon grafikkort er på trappene, er det kanskje lurt å vente på de før jeg bruker alt for mye penger på ny PC? Endret 10. juni 2008 av LordVinkel
War Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 (endret) Siden du skal ha pcen i år og samtidig kunne bruke ddr3 osv så burde du vel legge 2k i hovedkortet og kjøpe ddr3 med en gang. Nye skjermkort har hd utgang , skal du kjøre sli/crossfire eller 1 kort? Ville ha valgt en psu med 8pin pic-e kontakt Hovedkort med ddr3 som støtter FSB 1600MHz så den kan kjøre de nyeste intel quad cpuene Endret 9. juni 2008 av War
LordVinkel Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Skrevet 9. juni 2008 Ja, det er nok greit å kjøpe et hovedkort som støtter DDR3 nå, selv om det er dyrere så ser jeg at prisene på DDR3 ram er i fritt fall allerede. Og hva angår SLI/crossfire, tja, hva anbefales? Jeg liker tanken på dobbelt grafikkort, men hører at det er mye problemer med nVidia-chipene. Er egentlig ganske grønn, så her trenger jeg gode innspill.
War Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 (endret) Skal du ha nVidia kort x2 må du kjøpe nvidias nForce SLI kort som 99.92% kommer til å gi deg trøbbel med bluescreen osv med 4 gb minne. Det er uansett kun for de som skal kjøre høye oppløsninger og ikke 1600*1200, skjermen må også støtte det og for en 2560x1600 skjerm koster 7-8k Jeg ville ha gått for Intel brikkesett og velger du ATI skjermkort kan du kjøre 2 i crossfire om du har en skjerm som går over 1600*1200 eller du kan kjøpe 1stk 9800gx2 /9800GTX / 280 (når den kommer) for eks Gigabyte GA-X48T-DQ6 er et bra kort, støtter de nyeste 1600fsb quad cpuene og Tèn står for ddr3 i produktnavnet. Endret 9. juni 2008 av War
LordVinkel Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Skrevet 9. juni 2008 Da satser jeg på det hovedkortet du anbefalte, og setter det inn i et url="https://prisguiden.no/product.php?productId=75917"]Antec P190[/url]. Lurer på om jeg kanskje skal satse på å kjøpe et litt rimeligere skjermkort nå, og så heller oppgradere det om et par måneder når de nye kortene har falt litt i pris. Noen anbefalinger om et rimelig men ok kort?
War Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Da blir det vel den nye 8800gts 512mb G92 brikken eller et annet 8800GT kort ca 1300-1500kr VS 3-4k for 15% bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå