Gå til innhold

"Ti i skuddet" - 80 - 90 tallet...


Anbefalte innlegg

Hei der.

 

Som ung på 80 tallet var jeg stor fan av dette radioprogrammet. Jeg brukte ofte å sitte med en opptakskasett og ta opp sangene som ble spilt der. Det hendte jo rett som det var at man fikk med den ekle "buzzer-lyden" som kom når tiden var ute, men dette betydde lite :-)

 

Jeg har et minne om en sang som jeg syntes var komisk og bra og som hadde fin rytme og kul sangstemme. Denne sangen tror jeg ikke kom seg lenger enn som utfordrer og ble ikke med blant de ti beste. Jeg hadde sangen på en slik opptakskasett men jeg hadde selvsagt ikke med navnet på artitsten eller hva sangen het (pausing av opptaket når de snakket var viktig :-) )

 

Det jeg lurer på: finnes det noe sted hvor listene og utfordrene er lagt ut slik at man kan søke på dato/årstall/artist/sang?

 

Det er mulig at det er en helt elendig sang men jeg har tenkt på den og hatt lyst til å høre den igjen i de siste ti årene snart :-).

Er det mulig at NRK kan hjelpe til her tror dere?

 

Jeg er ikke sikker men tror at noe at det synges noe om "she was a disco.... ett eller annet og så mener jeg det sies "nam nam" inne i teksten et sted, og det synges på engelsk"... Håpløst lite opplysninger og derfor kunne jeg tenkt meg å bladd litt gjennom noen lister fra den tida for å se om man kan finne noe som ligner :-)

 

 

mvh Detomaso

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...