Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

2 mx som privatist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

heihei:)

Jeg tok 1 mz på almenn påbygging, fikk da helt ok karakter(4). Går nå annen utdanning,men kunne tenke meg å ta 2 mx for å komme inn på medisin eller tannlege, ikke helt avgjort hva enda.

jeg lurer på om noen har tatt 2 mx, ett år etter å ha tatt 1 mz? er dette mulig,eller blir det for hardt? skal ta det på sonans i såfall, men det er dyrt, kjedelig å starte på noe så dyrt om det ikke går...

håper på svar!!:):thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Går ikke 2MX ut fra høsten av pga kunnskapsløftet?

Man kan ta 2MX helt til våren 09, siste eksamen er da. Men en del privatskoler går/har gått over til kunnskapsløftets mattefag, men ikke Sonans og Bjørknes hvertfall.

Skrevet (endret)
heihei:)

Jeg tok 1 mz på almenn påbygging, fikk da helt ok karakter(4). Går nå annen utdanning,men kunne tenke meg å ta 2 mx for å komme inn på medisin eller tannlege, ikke helt avgjort hva enda.

jeg lurer på om noen har tatt 2 mx, ett år etter å ha tatt 1 mz? er dette mulig,eller blir det for hardt? skal ta det på sonans i såfall, men det er dyrt, kjedelig å starte på noe så dyrt om det ikke går...

håper på svar!!:):thumbup:

Tror du vil få problemer med en del emner, men du bør i såfall repetere alt du hadde i 1mz og lære deg det 1mx har i tillegg. Jeg for min del syns 1mx var en lek, mens jeg måtte jobbe mer med 2mx for å få like god karakter, det er en del vanskelige emner der som krever litt innsats.

Endret av conolo
Skrevet
Jeg tror du må ha hatt 1mx for å ta 2mx.

Man trenger ikke 1MX for å ta 2MX. Du trenger ikke førsteklassematten i det hele tatt.

Selv fikk jeg ikke noe utbytte av 1X-modulen f.eks., så jeg ville anbefalt trådstarter å hoppe rett på 2MX.

Skrevet

Opplevelsen av hvordan det er å ta 1MX for deretter å ta 2MX, er individuell for alle og enhver. Selv fikk jeg 2'er i 1MZ i første klasse. Nå har jeg akkurat avlagt eksamen i 2MX, og blir overrasket dersom jeg ikke får 5'er eller 6'er.

Men, det skal nevnes at jeg har lagt ned masse tid i matte.

Er ikke sikkert at du nødvendigvis behøver å gå igjennom de emnene som skiller 1MX fra 1MZ, i og med at de ikke er så mange, men du burde uansett gå gjennom 1MZ-matten før du begynner på Bjørknes eller Sonans. Det er viktig å ha god forståelse for dette, i og med at pensumet (X eller ei) danner grunnlag for 2MX. Når du itillegg ikke har hatt matte på en stund, kan det være nyttig med en oppfriskning.

Uansett - lykke til, og husk at matte ikke er så vanskelig når du fokuserer på å forstå! :thumbup:

Skrevet
Jeg tror du må ha hatt 1mx for å ta 2mx.

Man trenger ikke 1MX for å ta 2MX. Du trenger ikke førsteklassematten i det hele tatt.

Selv fikk jeg ikke noe utbytte av 1X-modulen f.eks., så jeg ville anbefalt trådstarter å hoppe rett på 2MX.

Da må lærerne våre ha prøvd å lure oss :p Eller kanskje det bare er en regel de innførte selv som gjelder på vår skole?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...