Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Internett hopper ut.


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et trådløst nettverk med 4 - 5 PC-er tilkoblet, men den ene av disse har problemer med å holde seg på internett. PC-en bruker en USB adapter av typen D-Link DWL-122.

Det virker som at den mister kontakt med routeren ca hvert 5-10min. Og den andre PC-en (en laptop) som står rett ved siden av fungerer strålende.

Problemene oppstod rundt klokken 2400 på fredag.

Jeg har også prøvd å bytte USB-adapteren med en annen av samme typen, uten hell.

 

Dette er helt sinsykt irriterende ettersom det er denne PC-en jeg bruker mest.

 

Noen som har noen forslag til hva som kan være feil?

Endret av DreamHeaven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet oppsto plutselig som lyn fra klar himmel, uten at noe nytt ble koblet til eller program f.eks. ny antivirus installert?

 

Sjekk om ruteren har en ny firmware til nedlasting, dvs. for eksakt din modell. Ofte gjelder slike oppdateringer rettelser og utvidet kompatibelitet eller stabilitet. NB) skal som oftest utføres med kabel tilkoblet, og det er viktig at prosessen ikke avbrytes. Ellers vil ruter neppe funke etterpå.

 

Se etter tips på FAQ DWL-122 også. Det står f.eks. noe i manualen om Windows XP SP2

Lenke til kommentar

Det eneste nye programmet jeg har innstallert på ganske lang tid er en wow patch, men jeg skulle da ikke tro at dette hadde noen innvirkning på internett tilkoblingen?

 

Den routeren jeg har nå har jeg hatt i 10 mnd snart, og det har aldri vært noen problemer med det før, men jeg kan selvfølgelig sjekke om det har kommet noen oppdateringer etc. Men da er det kanskje litt rart at det bare skjer med den ene maskinen?

 

Jeg tror problemet ligger i usb adapteren, så jeg sjekket om det fantes noen nye drivere til den... men det gjorde det ikke. Kanskje den rett å slett begynner å bli litt for gammel? den er vel rundt 4 år gammel nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...