Gå til innhold

Hk til oc av Q6600 - hvilket er best?


Anbefalte innlegg

Hei :) Har møtt veggen med mitt Nvidia 680i LT når det gjelder overklokking. får ikke q6600 stabilt noen steder :( Så har lest litt rundt om nforce hk og funnet ut at de ikke er det beste valget når det gjelder oc av quad core.

Tenkte jeg skulle gå til innkjøp av nytt hk som helst skal kunne få q6600 stabilt på ca 3,5ghz+++

 

Noen som vet om et bra hk? Trenger ikke sli siden jeg kansje skal bruke radeon i crossfire eller oppgradere til et av de kommende nvidia kortene ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ABIT IX38 er ett enkelt men bra overklokkings hovedkort.

Samme med ABIT IP35 Pro om ikke trenger PCI-e 2.0 eller Crossfire dette kortet er også enkelt å presse CPU'er med.

Sitter selv på en Quad på ABIT IX38 riktignok Q9450 men det var minimalt med forandringer som skulle til for å få 3.2GHz ut av den.

Lenke til kommentar
Støtter det Crossfire da?

 

Ja, alle P35, P45, X38 og X48 støtter Crossfire.

men X38 og X48 er mest egnet til jobben med dobble PCI-e 2.0 X16 spor (Full båndbredde) Og jeg selv kjører Crossfire med 2x HD 3850 på ett slikt kort (Se profil for mer specs)

Crossfire er null og niks problemer å få igang på dette hovedkortet, SLi derimot er ikke mulig.

Da må du ha nForce brikkesett med sin lange rekke med problemer.

Lenke til kommentar
https://prisguiden.no/product.php?productId=82753 vil dette funka bra til og klokke Q6600 med?

 

Kan være litt mer kastrert enn andre og dyrere ASUS kort (ASUS klipper ekstremt i kantene med billigere HK i motsettning til ABIT for eksempel)

 

Ellers er forskjellene mellom P og X serien at X serien er mer high end enn P serien.

P35 og X38 er PCI type og båndbredde forskjellen, 4x båndbredde på port nr 2 og 16 på port nr 1, slakter alt av Crossfire muligheter i praksis, siden du da må kjøre på 4x båndbredde.

P45 er litt bedre men ikke på topp med X38 båndbredde messig men har PCI-e 2.0.

 

Ellers er forskjellen mellom X38 og X48 VELDIG små, noen minne tunings innstillinger for ekstrem klokkere, ganske urelevant om du ikke skal klokke VELDIG langt og at de er offisiellt sertifisert for 1600MHz FSB.

Og det er alt, ABIT sitt IX38 kommer allikavell med 1600 FSB godkjenning, dog med overklokking, men de fleste X38 kort klarer 1600 FSB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...