Gå til innhold

Trenger nytt hovedkort


gard.

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig bestilt ny pc, og etter noen dagers mixing og triksing finner jeg ut at mitt Asus Maximus Formula er defekt. Trenger derfor et nytt hovedkort som jeg kan bruke. Sokkelen skal så klart være 775, og det skal være stort nok til at jeg kan få satt på en hvilken som helst vifte. Har et Asus EN9800GX2 grafikkort, så hadde vært fint om ikke noen deler på hovedkortet hadde kommet i kontakt med det siden det er veldig varmt. Har også 4GB DDR2 minne og en Intel Quad prosessor.. Prisklassen er vel alt fra 1000-2000, men skal ha kvalitet. Skal også brukes en del til gaming og muligens overklokking, så om noen tar hensyn til dette er det fint. Skulle gjerne også ha vært vinklede SATA-kontakter som det er på Maximus Formula, men det er ikke et must.

 

Takk på forhånd!

Endret av blade-bunny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(...............)

 

Ville nesten ha anbefalt Gigabyte GA-X48T-DQ6 om du har ddr3.

Som du ser må kortet ut om du skal ha i mer ram, med på den andre siden

fungerer kortet utmerket og man kan slenge inn all rammen med en gang før man setter i skjermkortet.

Ved montering når man fester skruene blir det 1-2mm klaring over SB.

Og som du ser er ikke kortet ivegen for noe annet, beste kortet jeg har hatt.

 

Ps, i gameing har du lyd på uansett? Sett Gpu vifta til 100% så får du 15grader lavere temp.

Ikke vinklede sata men er i iallefall nederst.

Det er heller ingen NB vifte så man er kvitt jetflyet.

Endret av War
Lenke til kommentar

Glemte å si at jeg har DDR2, så det Gigabyte-kortet vil nok ikke funke. Tenkte faktisk på det før jeg så at det var DDR3. Hvordan er f.eks: Gigabyte GA-X48-DS5 DDR2 Silent Pipe eller Gigabyte GA-EX38-DQ6 Socket-775?

 

[Edit] Har søkt litt rundt nå, lest en del tester og ser ut som jeg kanskje går for Gigabyte GA-X48-DQ6. Noen innvendinger på dette?

Endret av blade-bunny
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat bestilt Asus P5Q-E fra Komplett, synes P5Q serien virket ganske okay, hvis du vil holde deg til den "lave" enden av prisskalaen du viste til. Synes jeg leste en plass at der og var plass til en Scythe Mugen/Infinity, som jeg håper litt på, siden den ble bestilt i samme slengen fra en annen webshop.

Lenke til kommentar

Ikke et dumt valg uten om det med mer ram = ut med skjermkort, da kan iallefall ikke nerder stjele rammen lynraskt på lan.

 

Ser ut som produsenten har tenkt på brukere med 2 store skjermkort.

 

Har du en PSU med 8pin pci-e?

Hvis ikke får du 18 ledninger inn i kortet fra 4 forskjellige linjer noe spm okkuperer halve utvalget.

post-64596-1212932598_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...