Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lang tid under avlsutting


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har et problem med min nye PC, med Vista Home Premium.

Når jeg skal slå den av, står det "Avslutter" på skjermen, men det går ikke akkurat fort.

 

I går kveld prøvde jeg å slå den av, men da jeg stod opp i dag, stod det samme. Altså ca. 12 timer. :thumbdown:

 

Noen som vet hva problemet er?

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ny ferdigbygget? Sjekk hendelseslista (kontrollpanel/administrative verktøy).

 

Hvordan ser det ut i Enhetsbehandling, noen merknader?

 

Selv om maskina er rykende fersk, kan det være grunn til å kjøre fullt vedlikehold. Dvs. kast ut all spyware o.l. tøm midlertidige internettfiler, defragmenter c-disk. Sørg for at systemet er oppdatert (SP1 f.eks.), også ymse drivere.

 

Mulig det hjelper å fjerne alt unntatt antivirus fra system config oppstartsmappa også. Velg start->kjør og skriv msconfig. Det aller meste der trenger ikke være med i oppstarten, og kan enkelt gjenopprettes (Aktiver alle). Elementer som må være med, finner systemet gjerne selv og aktiverer ved neste oppstart.

Lenke til kommentar
Ny ferdigbygget? Sjekk hendelseslista (kontrollpanel/administrative verktøy).

 

Hvordan ser det ut i Enhetsbehandling, noen merknader?

 

Selv om maskina er rykende fersk, kan det være grunn til å kjøre fullt vedlikehold. Dvs. kast ut all spyware o.l. tøm midlertidige internettfiler, defragmenter c-disk. Sørg for at systemet er oppdatert (SP1 f.eks.), også ymse drivere.

 

Mulig det hjelper å fjerne alt unntatt antivirus fra system config oppstartsmappa også. Velg start->kjør og skriv msconfig. Det aller meste der trenger ikke være med i oppstarten, og kan enkelt gjenopprettes (Aktiver alle). Elementer som må være med, finner systemet gjerne selv og aktiverer ved neste oppstart.

 

Vet ikke helt hva jeg skal se etter i Enhetsbehandling og i hendelseslista.

 

Problemet er der fortsatt. Hvis jeg klikker på å starte maskinen på nytt, fungerer helt fint.

 

Ferdigbygget.

 

Spesifikasjoner:

 

AMD Phenom™ 8400 prosessor

3 GB minne

500 GB harddisk

NVIDIA 8500 GT med 512MB dedikert minne

Endret av kleivbo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...