Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Har et dilemma: Abort !


Anbefalte innlegg

Tanja var en 14år gammel jente og gikk i niende klasse da hun ble gravid med en mann hun hadde truffet på nettet. Mannen var ti år eldere enn henne og var arbeidsløs. Mannen hun hble gravid med stilte opp for henne og ville gjerne forsette forholdet mellom dem og ta ansvar for barnet, men han hadde samtidlig brutt lov ved å ha seksuell omgang med en mindreårig. Tanja som frivillig hadde blitt sammen med mannen ville ikke anmelde saken, men følelsene for han mistet hun da hun ble gravid, og hun ville ikke ha noe med han å gjøre. Foreldrene håpet på at Tanja ville ta abort.

Hva er rett hva er galt?

 

Så skal jeg si til som er rett og ting som er galt.

Hva skal jeg gjøre? Jeg skal si hva som er rett og hva som er kalt utifra de tre tenkemåtene. Pliktetikk, holdningsetikk og konsekvens etikk!

 

Noen som gidder å hjelpe meg? Takker for svar

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Er jo ulovelig omgang med en mindreårig. Bare det er jo straffbar handling.

At Tanja burde ta abort er en veldig fornuftig tanke, hun har hele livet sitt foran seg og få et barn i så ung alder vil snu hele livet hennes opp ned.

Er ikke noe fasit svar om ungen vil få et menningsfylt og riktig liv med nok omsorg og kjærlighet.

 

Forestill deg alt ansvaret som ville falt på en ung jente, hun er ikke klar for og ta var på en liten baby når hun selv er et barn. Det er ikke riktig at noe barn må gjennomgå noe sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...