Gå til innhold

Mye av vista "borte" etter sp 1 installasjon


Anbefalte innlegg

Kjøpte en acer L5100 for noen dager siden med vista home premium. Har gått greit noen dager helt til i dag da jeg installerte sp 1. Etter installasjonen starter den opp som normalt med vistalogoen og velkomstskjermen. Etter det er skjermen svart med et vindu av mine dokumenter. Ingen menyer eller startknapp. Musa virker og jeg kan f.eks høyreklikke i mine dokumenter. Tyder på at vista på en merkelig måte er oppe og går.

Det "morsomste" er at elprice har klart å legge ved to blanke recovery dvder... så da kan jeg ikke bare legge inn på nytt.

 

Noen som vet hva i himmelens navn som har skjedd?

 

Legger ved et bilde post-23568-1212688404_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å starte Taskmanager/oppgavebehandling: Ctrl - Alt - Delete. Velg den her og avslutt explorer.exe, velg så å starte en ny oppgave eller nytt program i menyen og Skrivebordet skal starte på nytt.

Hvis dette ikke virker, trykk F8 i oppstarten og velg sikkerhetsmodus, og fjern SP1 i Legg til/fjern programmer.

Det kan være en eller flere drivere som ikke er kompatible med SP1 enda.

 

atlef.

Lenke til kommentar

Gikk fint å komme i oppgavebehandling. Stengte explorer.exe. Åpnet noen andre program uten at ting ble noe bedre. Åpnet explorer.exe igjen og vips var alt som det skulle igjen (trodde jeg..) Avinstallerte sp1 og restartet. Problemet var akkurat som før!

Så nå må jeg "restarte" explorer.exe hver gang jeg booter. Veldig tungvindt!

 

Andre forslag til løsning?

 

Takk for hjelp så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...