Gå til innhold

Halv ytelse på Powercolor Radeon 3870x2


Anbefalte innlegg

Kjøpte nytt HK tirsdag (Foxconn X38a) sitter med Pentium D 3ghz 4gb ram og 1000w strømforsyning men får kun halv ytelse i spill og 3dmark. Har alt som av siste drivere og har testet etter og ha lest testen til Hw.no både med XP 32-bit, XP 64-bit, Vista 32-bit og Vista 64 bit for å se om ytelsen forandret seg men nøyaktig samme score hver gang, 6550. Noen som har vært borti samme problem eller vet om en løsning?

 

Pentium D @ 3,525 atm

Endret av Inspekta
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk at du har aktivert Catalyst A.I.

 

Denne finner du i catalyst control panel, gå så inn på 3D, deretter gå inn på Catalyst A.I sjekk her at det ikke er noen hake i Disable catalyst A.I.

 

Skulle dette være iorden så skal kortet ditt fungere med begge gpu'er når du kjører et spill som har støtte for det såklart. Ved vanlig last bruker du bare den ene gpu'en din. Nå kan det jo hende at 3dMark ikke har støtte for dual gpu? Eller at du må laste ned noen patcher for å få det til å fungere.

 

Sitter med samme gpu selv, så kunne vært morro å prøvd en 3dmark på det.

Lenke til kommentar

Ok, det som virker så rart er at jeg har nøyaktig halvparten av scoren jeg skal ha uansett hva jeg gjør, crossfire er enabled, AI står på standard, alt av drivere er oppdatert, alle komponenter utenom prosessor er helt nye. Trodde 3dmark kun stresset 3dkortet? Men cpuen er noe crap dessverre. A.I er på standard innstillinger, fikk dette tipset på ati sine forum også så testet det. Det er kommet til et punkt hvor jeg står helt rådløs og ikke vet hvem jeg skal henvende meg til for hjelp uten å betale gull og grønne. Har lite peiling selv men setter god pris på alle tips og hjelp, kjedelig og kun få halv ytelse av et kort som skal være ihvertfall ganske gromt om ikke et av de beste

Lenke til kommentar

får ca 14000 i 3dmark med en e6850 stock med samme kortet,klokker jeg ned cpu til 2ghz så får jeg bar litt over 9000..ikke mye til hjelp men virker som kortet er veldig cpu avhengig..hvilken cpu score får du i 3dmark 06 da?kan gi en indikasjon..

Endret av jallanissen
Lenke til kommentar

klokket opp cpu til 3,5, fikk 7200 score da, fortsatt nesten halv ytelse, hvilken cpu foreslår du? trodde 3dmark testene kun stresset grafikk kortet serru. Men trodde jeg i det minste skulle få bedre score enn et x1 kort, vet du om en metode for å se om begge gpu's er aktive?

Lenke til kommentar

Da er det nok cpu, en Pentium D uansett hvor høyt du klokker vil være betydelig svakere enn Core 2 selv på 2ghz, og når E6850 klokket ned til 2.0ghz fikk 9000 så kan det nok stemme med dine tall

3dmark06 stresser skjermkortet ja, men kraftige moderne skjermkort er avhenging av en prosessor som klarer å mate kortet med nok data.

Det hjelper ikke med en Porsche 911 Turbo hvis det sitter en boblemotor i den ;-)

 

Så eneste løsning er nok ny cpu vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Da er det nok cpu, en Pentium D uansett hvor høyt du klokker vil være betydelig svakere enn Core 2 selv på 2ghz, og når E6850 klokket ned til 2.0ghz fikk 9000 så kan det nok stemme med dine tall

3dmark06 stresser skjermkortet ja, men kraftige moderne skjermkort er avhenging av en prosessor som klarer å mate kortet med nok data.

Det hjelper ikke med en Porsche 911 Turbo hvis det sitter en boblemotor i den ;-)

 

Så eneste løsning er nok ny cpu vil jeg tro.

 

Hehe, sant nok når du sier det sånn, trodde pentium D ikke var så søppel som den er i og med at det er dobbel kjerne. Hva slags cpu anbefaler du? Intel core 2, eller quad core el? Skal primært spille AoC og blizz spill

Lenke til kommentar

He he, nå har ikke jeg prøvd AoC men, ikke akkurat min type spill ;-) Men jeg tipper det vil gå ganske glatt med overklokket E8400 og 2x 3870x2, går nok greit med ett også - kanskje ikke på 1080i oppløsning, da vil nok 2x 3870x2 hjelpe. Selv kjørte jeg 2x 3870 på mitt X38 kort, men byttet til 9800GTX og angrer ikke på det - synes det er best med ett kort med en gpu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...