Gå til innhold

Hvordan bruke begge gpu'ene på radeon HD 3870 X2?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kjøpte meg i går et Sapphire Radeon HD 3870 X2 1GB men er litt usikker på om man kan utnytte begge gpu'ene og minnet ved bruk av kun 1 skjerm.

 

I system info får jeg opp at den kun bruker 512MB og hastighetene på Core 825 MHz og minne 901 MHz.

 

Bruker de nyeste catalyst driverne 8.5 samt windows xp 32 bit.

 

Finnes det noen instillinger man kan endre for å utnytte dette eller må jeg inrømme at jeg har kastet bort 1500 kr :-)

 

Grunnen at jeg stusser er at mitt gamle radeon X1900 kort ikke er noe svært dårligere enn dette kortet og da begynner man å lure litt.

 

Kan også nevne at Catalyst A.I er aktivert.

Er det også slik at DirectX 10 ikke kan brukes i Win XP 32 bit?

 

Håper noen har noen gode tips å komme med.

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange misforståelser her.

 

Hvor mange skjermer du bruker har ingenting å si for hvor mange GPU-er du får brukt.

 

Du har 512MB x 2. Minne er også 901x2@ 1800MHz

 

Kortet vil bruke begge kjernene i applikasjoner som støtter Crossfire. I andre apps vil ikke 3870x2 være en revolusjon i forhold til x1900.

 

Kjør en runde 3DMark 06 for å kartlegge ytelse, sammenlign med andre med tilsvarende system.

 

DX10 finner du bare i Vista.

 

Tipset mitt er jeg tror ikke det er noe som er galt.

Lenke til kommentar

Takk for hurtige svar folkens. Er ikke så oppdatert på skjermkort fronten lengre :-)

 

Akkurat ja, så det er slik det fungerer. Har også fått med meg at Catalyst 8.6 er rett rundt hjørnet så kan hende vi ser noen forbedringer der.

 

La spesiellt merke til at dette kortet ikke fungerte noe bedre i AoC enn mitt gamle, men det kan vel ha noe med driveren å gjøre da det ikke finnes noen optimale ATI drivere for dette spillet enda, og sikkert også det at jeg ikke får utnyttet DX10 i Win XP.

 

Spørs om ikke man skal få tak i Vista for å prøve ut ytelsen der i forhold til XP.

Lenke til kommentar

Nå bruker jeg pcen min til AoC og jeg vet at det er ymse med drivere fra ATI til dette spillet(skal vistnok rettes opp i catalyst 8.6) samt at DX10 ikke er aktivert i spillet enda.

 

Men skal bli spennende å se når det en gang blir lansert.

 

Men poenget var at jeg syntes det var så liten forskjell fra 1900 til 3870 X2. Skal kjøre noen benchmarks for å se.

 

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...