Gå til innhold

Might and Magic VI starter ikke etter ny HW (WinXP)

Gjest Slettet-IHWlGMJn

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-IHWlGMJn
Skrevet (endret)

Heisann

Når jeg prøver å starte MM6 får jeg feilmeldingen på vedlagt bilde...

Jeg har kjørt MM6 fint på XP før jeg byttet ut noe HW. Har gått fra 939 til 775 og x2'n er nå blitt en quad. Sitter også med DDR2 i steden for vanlig DDR-ram

Kan den nye HWen lage problemer? Kan jeg kjøre noe form for kompabilitetsmodus?

post-57766-1212581829_thumb.jpg

Endret av Slettet-IHWlGMJn
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har du prøvd å gjøre for å løse problemet?

Kompabilitetsmodus finner du jo hvis du går inn på exe-filens egenskaper...

Gjest Slettet-IHWlGMJn
Skrevet (endret)

Har kjørt alle kompabilitetsmodus for exe-filen... fungerer ikke

Vet ikke hva annet jeg kan gjøre...

EDIT:

Forresten så spør den ikke en gang om CD(Om den ikke er i) før jeg får opp feilmelding

Skrevet

Denne feilmeldinga kommer uten videre når du setter i CD?

Hvis så; Hva med å prøve å rippe spillet til et image, og kjøre imaget via ex. daemon tools?

Gjest Slettet-IHWlGMJn
Skrevet

Ikke når jeg setter i CD-en nei. Kun når exe-fila blir kjørt, uavhengig om CD-en er i eller ei..

Vel akkurat nå bruker jeg bare image faktisk.. vet ikke helt hvor CD-en ligger for øyeblikket

Gjest Slettet-IHWlGMJn
Skrevet (endret)

Altså... feilen kommer uavhengig om CD-en/imaget står i. Bare jeg starter exe-fila så får jeg feilmelding... sånn sett så har det egentlig ikke noe å si om imaget faktisk fungerer..

Ja, reinstallert mange ganger..

Gjest Slettet-IHWlGMJn
Skrevet

Hurra... tusen takk. Lastet ned en annen exe-fil fra siden du linker til og det fungerer :)

Det som er pussig er at jeg ikke har byttet ut noen filer før :S velvel.. det funker nå :) takker :)

Skrevet

Husker jeg satt en hel sommer med noen venner i et lan det året det spillet kom ut, var vel 1998 eller noe. Vi spilte sjelden sammen i nettverk i noe spill, litt quake i blant. Mesteparten av tiden satt vi hver for oss og spilte MM6, utvekslet kunnskap om hvor de forskjellige trenerne og slikt var i spillet; helt fantastisk var det.

Gjest Slettet-IHWlGMJn
Skrevet

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har spilt det nå.. har vel ikke fullført hver gang, men har noen timer bak skjermen ja :)

Jeg har bare spilt MM6, 7 og 9(og dark messiah da, men det tells ikke), men personlig synes jeg 6ern er best. Skulle gjerne sett en blanding av 6ern og 7ern da.. mange gode sider ved begge de som kunne gjort seg bra sammen.

Drømmen er jo helt klart et nytt EKTE might and magic-spill.. gjerne en remake av MM6 ;)

Gjest Slettet-IHWlGMJn
Skrevet

Liten oppdatering for de som er interessert. Har funnet en uoffisiell patch:

http://telp.org/mm6/tavern/anyboard/posts/27430.html

Dette er en oppdatert 1.2. Vet ikke helt hva denne "shield and armor recovery"-bugen er, men døra i kriegspire castle fungerer i alle fall :) vet ikke helt hvilken dør i shadow guild som menes, men den funker vel den også vil jeg tro...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...