Gå til innhold

Hvorfor må portforwarding til for å spille GTA4?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har spilt singleplayer delen av GTA4 ferdig og hadde lyst til å kaste meg over i multiplayer delen. Men der kommer jeg ikke inn. Står bare "lost conection" eller noe sånt.

 

Så leser jeg meg fram på forumer og diverse at jeg må gå inn på www.portforwarding.com og gjøre noe der.

 

Og det første jeg må gjøre er å sette static IP -adress. Men gjør jeg det , så mister jeg internett kontakten og får ikke surfet på nettet eller noe?

 

Så hva skal jeg gjøre da? Har kjør conection testen på 360'en og der står NAT på strict.

 

Men hvorfor må portforwarding til for å få dette til å funke? Hva med de som ikke kan noe om data i det heletatt og som vil spille over Live? Må de pent bare la være da?

 

På forhånd takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
følg denne guiden.

 

Hvis du hadde lest litt av det jeg skrev over her, så har jeg prøvd den guiden. Men gjør jeg det, mister jeg internett kontakten.

 

Får ADSL fra telenor

 

om du gjør det riktig, så gjør du ikke det. har statisk ip selv, ved at jeg fulgte den guiden

Lenke til kommentar
følg denne guiden.

 

Hvis du hadde lest litt av det jeg skrev over her, så har jeg prøvd den guiden. Men gjør jeg det, mister jeg internett kontakten.

 

Får ADSL fra telenor

 

om du gjør det riktig, så gjør du ikke det. har statisk ip selv, ved at jeg fulgte den guiden

 

 

ja ja, jeg får vel prøve en gang til da.

Lenke til kommentar

i Internet Protocol greia, har jeg: 192.168.2.136

du skal få noe lignende.

 

 

Oi.. noe jeg merket nå.. før så var det noen ruter du kunne skrive inn IP adressen, din, så fikk du vite hvilke statiske IP alternativer du får. men som jeg ser nå er den den vekk:s

 

EDIT: for at du skal komme inn i ruteren din(så du kan åpne portene), så skriver du feks 192.168.2.1(i mitt tilfelle) i adresselinjen

 

vet du forresten hvilke porter du skal åpne?

 

Kan vel også legge til at jeg ikke har spilt GTA i det hele tatt, så vet ikke om portene er problemet?

 

glemte også at du ikke skal åpne på pc, så jeg tror ikke mine forslag hjelper noe:p

Endret av Tvitsj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...