Osse Skrevet 4. juni 2008 Skrevet 4. juni 2008 (endret) Åpner en liten info tråd om amd puma, siden det er akkurat dette som intriserer meg for tiden innen dataverden, flere leter bedre etter info enn en. Noen linker jeg synes er brukbare så langt. Skrytevide fra Heksus AMD_Puma_3x_quicker_than_Intel_integrated Toshiba puma toshibas puma Techreport om puma her går hexus mer i dybden hexus om puma puma info Endret 4. juni 2008 av Osse
Osse Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Skrevet 5. juni 2008 hva med å kunne koble et ekternt 3870 til laptoppen, spennende Taking the GPU out of the notebook Speaking of high-end graphics, AMD has one further trick up its sleeve. For most of the past two decades, the visual quality and capability of any given laptop has been constrained by any number of factors, including weight, cost, power consumption, available screen size, and fundamental limitations on display quality. Many of these factors are finally being addressed, but a consumer who wants to balance an occasional need for a high-powered graphics solution against a general desire for long battery life may still have trouble finding a notebook that meets both needs. Technologies like PowerXpress are a partial solution to this problem, but why not go a step further, and eliminate the need for a discrete GPU within the laptop case itself? AMD plans to take a shot at liberating the discrete GPU from the notebook form factor with its ATI External Graphics Platform, for XGP. As the name implies, XGP is a full-featured graphics card that would sit outside the notebook in its own, separate, enclosure. The XGP would connect to the laptop via a PCIe 2.0 x8 external connector (4.0GB/s of bidirectional bandwidth). All of the XGP's cooling requirements would be handled by the enclosure; power would presumably be provided by the external PCIe 2.0 linkage. The RS780M chipset is already designed to take advantage of this feature, but notebook OEMs will have to build the appropriate connectors into their designs, while ATI and its partners offer the equivalent external modules. http://www.tomsguide.com/us/slideshow/AMD4...-3-0-ajpg-.html kilde
Uglegutt Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 512Bit minnebus for Puma!? Hvor er den lokalisert? Selve skjermkortet står oppført med 256bit minnebuss. http://ati.amd.com/products/mobilityradeonhd3800/specs.html
Tor-K-El Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Synes Puma virker spennende. Har troe på AMD som et alternativ til Intel. Her er noen bilder av Puma lappiser fra MSI. Min personlige favoritt: 12 tommer med 3450 og hybrid grafikk. Interresangt alternativ.
wiak Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 (endret) Ja jeg har også tenkt på puma her er det jeg vet så langt Alle AMD Puma bærbare har AMD Turion X2 Ultra cpu AMD 780G Chipset (Radeon HD 3200 IGP) Blu-Ray Disc maskinvare dekoding via UVD innebygd i IGPen WLan 802.11n Andre ting er HyperTransport 3.0 (bedre cpu/minne/skjermkort ytelse) Split Power Planes (forsjelig strøm nivåer i chipset/cpu) Støtte for Hybrid Crossfire, så du kan kjøre HD 3200+3470, HD 3200+3650 Opptil 4 timer med batteri ATI PowerXpress (skrur av dedikert skjermkort når du tar ut strømen for bedre batteri levetid) Noen har støtte for XGP (externt skjermkort av typen Radeon HD 3870) som FSC sin 13" Sa 3650 http://www.fujitsu-siemens.no/home/products/design.html (FSC 3000 serie) http://www.fujitsu-siemens.no/home/product...lo_sa_3650.html Endret 12. juni 2008 av wiak
Rockyeid Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 Når vil maskiner med denne prosessoren være tilgjenglig for oss forbrukere? Noen som vet?
wiak Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 (endret) Når vil maskiner med denne prosessoren være tilgjenglig for oss forbrukere? Noen som vet? juli vis ikke jeg tar feil Puma ikke bare i bærbare puma er 780G chipset med en cpu som er laget for mindre strøm og har hypertranport 3.0 Endret 12. juni 2008 av wiak
Sharp Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 Mindre enn ei uke til Juli nå. Bør det ikke snart dukke opp Bærbare i prisguiden?
Hooch Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 Vi vite mer! Skal kjøpe bærbar nå i løpet av sommeren/starten av skoleåret. Puma ser fristende ut. Noen som kan forklare dette med skjermkortene? Sånn som jeg forstår nå er det to skjermkort. Et integrert som er reltivt dårlig som går til vanlig, og i tilleg så han man et dedikert man kan bruke når man vil spille? Hvordan er det dedikerte i forhold til andre bærbare grafikkort? Har lyst på bærbar som også har litt grafikkytelse uten at den blir "slepbar". Håper Puma kan hjelpe der.
Nuffern Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 (endret) Når vil maskiner med denne prosessoren være tilgjenglig for oss forbrukere? Noen som vet? Butikken der jeg jobber har vi HP-maskiner med puma i bestilling. Forventet levert medio juli, kanskje noe tidligere. Endret 26. juni 2008 av Nuffern
Tor-K-El Skrevet 8. juli 2008 Skrevet 8. juli 2008 Det er vel ikke dv5z modellen vel? Den ser meget bra ut, alt du kan tenke deg av I/O's og en bra skjerm, ivertfall på den som er testet på notebookreview.com. Noen som vet pris på denne her jemme?
Nuffern Skrevet 8. juli 2008 Skrevet 8. juli 2008 Det er vel ikke dv5z modellen vel? Den ser meget bra ut, alt du kan tenke deg av I/O's og en bra skjerm, ivertfall på den som er testet på notebookreview.com. Noen som vet pris på denne her jemme? Veldig bra maskin i følge testen! Det eneste som skuffer er at den mangler Firewire. Det burde være standard på alle maskiner over 4500 kroner i dag spør du meg.
Uglegutt Skrevet 9. juli 2008 Skrevet 9. juli 2008 Puma kommer til å gjøre rent bord i lavprissegmentet, ytelesen på grafikken og strømsparefunksjonene er midt i blinken. Maskinen i testen skåret allikevel dårlig på batterilevetid, lurer på om det er isolert for den maskinen eller om andre reviews kommer til å vise det samme.
Nuffern Skrevet 9. juli 2008 Skrevet 9. juli 2008 (endret) Min erfaring er at de aller fleste forbrukermodellene fra HP har dårlig battertid. Sjeldent mer enn 1,5 t til 2,5 t battertid. Gjerne ned mot 1t 45 min. Endret 9. juli 2008 av Nuffern
Osse Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Skrevet 9. juli 2008 (endret) prieviews av puma notbooks Edit: Puma den nye budsjettkongen, i allefall mener disse det Endret 9. juli 2008 av Osse
Hooch Skrevet 10. juli 2008 Skrevet 10. juli 2008 Ifølge den første linken der så er Puma veien å gå hvis man er ute etter en budsjett-bærbar. Men sånn som jeg forstår det så må det jo komme noen ganske bra bærbare ut fra denne plattformen. Hybrid CrossFire legger jo grunnlaget for å kunne få ganske bra grafikk hvis man putter inn et godt dedikert grafikkort ved siden av? Eller har jeg misforstått? Er det de relativt lave klokkefrekvensene på porosessorene som gjør at dette blir budsjett-PCer? Og er det noen som vet om noen kommende bærbare modeller med denne plattformen, med et godt grafikkort?
Sharp Skrevet 17. juli 2008 Skrevet 17. juli 2008 MSI har også en 13,3" på 1,9 kg med Puma - EX310: Ser ut til å være midt i blinken for meg, med ATI HD3450, HDMI og 2,0 MP cam. Men: Hvor blir den av? Har AMD leveringsproblemer, eller vil den ikke komme til Norge?
wiak Skrevet 17. august 2008 Skrevet 17. august 2008 http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/ho/WF...88-3767277.html denne er fin til prisen har Draft-n, gigabit nic, ZM-80, 250GB, 3GB minne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå