stanlyno Skrevet 3. juni 2008 Skrevet 3. juni 2008 Hei! har fått meg guitar hero 3 uten gitar til pc i julegave. har ps3 og jeg lurte på om noen kunna gitt meg en enkel og god forklaring på hvordan man kan bruke ps3 gitaren på pc: D har prøvd denne teksten som jeg fant på nettet men forstod ikke så mye: Yep, I have the ps3 version of guitar hero. I downloaded the pc version as well as play frets on fire. Lets see first you need the Sixaxis Driver for PC. Which can be found. http://dl.qj.net/SIXAXIS-driver-for-PC-Pla...-3/pg/12/fid/11 679/catid/518 . Ignore the filter driver for now. . Unpack ps3sixaxis_en.exe . Plug the SIXAXIS into your PC. . Run ps3sixaxis_en.exe once. . Push the PS button on the SIXAXIS once if it doesn't see it straight away. About the usb filter driver. Be warned, as a user of vista home 32 it makes your USB not recognize anything if installed. Try this without the USB filter first in any case. ---------------------------------------------- Download a program called joy2key. http://www.electracode.com/4/joy2key/JoyTo...glish%20Version .htm You need to have the reciever plugged into the USB before you start Joy2key. When you open it, immediately click on the preferences tab and check "Use Axes other than x or y". Also, "use pov switches" if it isn't already checked. Now here are what the buttons are for the ps3 controller: Axis 3(>0) = Whammy POV 1 UP /DOWN = Strum button 1 => Square / Yellow button 2 => X / Green button 3 => O / Red button 4 => Triangle / Blue button 5 => L1 / Orange Bouton 9 => Select So as you can tell, for example which ever key (on your keyboard) is mapped to green, probably F1 in the case of FOF by default. You need to map "F1" to button 2 within Joy2key. The only problem i've run into is the whammy, and start button and using those with the pc version of GH3. har noen en enkel forklaring på dette eller en annen?
serrghi Skrevet 4. juni 2008 Skrevet 4. juni 2008 jeg gjorde følgende, koblet i usb kontakten til ps3' gitaren i pcn. Startet spillet. spilte. funket out of the box for meg.
Jimmarn Skrevet 23. juni 2008 Skrevet 23. juni 2008 jeg prøvde det samme men ingenting på gitaren fungerte i selve spillet. Men i spillkontroller alternativer ser alt ut til å virke fint.
Zaplame Skrevet 23. juni 2008 Skrevet 23. juni 2008 (endret) Du må ha en software som binder knappene på gitaren til tastene på tastaturet. Jeg bruker selv dette programmet her Da er det bare til å stappe dongelen som fulgte med gitaren i pcen og binde knappene på gitaren til tastene på tastaturet. Endret 23. juni 2008 av Zaplame
Jimmarn Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 Yep fikk det til å virke Søkte mye på google samme dag og fant ut av det samme selv. Synes det er litt synd da at ikke den virket heeelt som PC gitaren men, det er bedre sånn enn ingenting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå