Gå til innhold

Hovedkort og RAM


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har tenkt å kjøre en aldri så liten oppgradering på innmaten i maskina mi, uten å bruke så altfor mye penger på det. Først og fremst er jeg ute etter mer RAM. Men er veldig usikker på hvilken RAM jeg skal kjøpe med tanke på de andre komponentene jeg har i maskina. For eks. har det noen hensikt at jeg kjøper "OCZ DDR2 4 GB Platinum Edition Dual Ch. PC2-8000 2x2048MB" ? eller er denne RAM'en way over my league?

 

Og en ting til. Jeg har to brikker i hovedkortet mitt (RAM-brikker.) Jeg prøvde her forleden å sette inn ei ny minne-brikke på en av de ledige slottene. (har fire slotter til sammen.) Når jeg så skulle slå på maskina, begynnte den å pipe.. kan dette ha en sammenheng med at jeg aldri har "flasha" biosen?

 

Specs:

hovedkortet: Asus A8N-SLI Deluxe.

RAM: 2x OZC 512MB

CPU: AMD Athlon 64 3200+

 

Takker på forhand!

Mvh Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg prøvde her forleden å sette inn ei ny minne-brikke på en av de ledige slottene. (har fire slotter til sammen.) Når jeg så skulle slå på maskina, begynnte den å pipe..

Dette skyldes sikkert at maskinen trenger parvise rambrikker (sjekk med produsentetn om dette gjelder ditt hovedkort). Søk også på "Post Error Codes" på Google slik at du får rede på hva pip-kodene ved oppstart betyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...