Gå til innhold

Problemer med N80.. Kan den sprenge?


Anbefalte innlegg

Heisann,

Har en mobil type Nokia N80, og nå etter jeg spiste middag merket jeg at telefonen var veldig varm..

Veldig varm!

 

Okei, å sprenge er kanskje litt overdrevet.. Men det kan vel ikke være gunstig for den?

 

Tok ut batteriet som også var veldig varmt..

Det skal også sies at bakgrunnslyset på skjermen ikke fungerte..

 

Mobilen var ikke i sola under middagen, lå kun på bordet ubrukt..

 

Litt usikker på telefonen ellers, da den kan ha vannskader etter å ha ligget i en slalomløype en ukjent tidsperiode.. Men dette er en annen historie!

 

Tør jeg å starte telefonen, eller hva bør jeg gjøre?

 

EDIT:

Prøvde nå å starte den litt...

Bakgrunnslyset fungerte ikke, og batteriet ble fort varmt.. så tok det ut relativt fort!

Endret av bn_olsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men dette med bakgrunnslyset da?

 

Og den klaget på lite batteri når jeg startet den.. Selvom det ble ladet inatt!

 

De selger vel ikke sånne ting på el-butikker som lefdal vel?

 

Baklyset er nok en servicesak og ikke relatert til batteriet vil jeg tro. Batteri vil jeg tro at el-kjedene fører, men ville personlig bestilt det fra nettet, da kjedene mest sannsynelig tar blodpris for slike ting.

Lenke til kommentar

Jobber på lefdal shjø.. Så får det til fin pris uansett.. (forhåpentligvis bedre enn nettet)

 

Men over til service..

Jeg har ikke kvittering på denne, dessuten er den såpass slitt, og åpnet at garanti er trolig uaktuelt uansett..

 

Men det rare er at det skjedde samtidig,

noe jeg ikke likte!

 

Men gidder ikke kjøper mer til denne dersom baklyset ikke kommer til å funke igjen.. det er nyttesløst.. Kan jo ikke brukes da

Endret av bn_olsen
Lenke til kommentar
Jobber på lefdal shjø.. Så får det til fin pris uansett.. (forhåpentligvis bedre enn nettet)

 

Men over til service..

Jeg har ikke kvittering på denne, dessuten er den såpass slitt, og åpnet at garanti er trolig uaktuelt uansett..

 

Men det rare er at det skjedde samtidig,

noe jeg ikke likte!

 

Men gidder ikke kjøper mer til denne dersom baklyset ikke kommer til å funke igjen.. det er nyttesløst.. Kan jo ikke brukes da

 

Kan jo hende at det har skjedd en kortsluttning på skjermen pga. spenningsfeil fra batteriet Eller hvis batteriet er defekt så er det ikke nok strøm til å lyse opp skjermen. Det har skjedd med en av mine Nokia at det har vært så lite strøm på batteriet at skjemen ikke har lyst opp når jeg har startet den(man kan se bildene på skjermen men det er ikke noe baklys i den). Men da må du jo ha ett nytt batteri for å sjekke det.

Lenke til kommentar
Kan jeg låne et likt batteri fra noen for å teste dette (Vil ikke ødelegge andres batteri, mtp om telefonen ødelegger batterier, eller om det skjedde plutselig).. Eller må jeg kjøpe nytt for å teste..

 

Betteritypen står på batteriet, også på Nokias nettside. Du kan bruke samme batterimodell i telefonen, telefonen kan ikke ødelegge batteriet på den måten så vidt meg bekjent.

Lenke til kommentar

Okei, siste update:

 

Fattern sin telefon hadde utrolig nok likt batteri..

SÅ jeg prøvde hans batteri i min telefon.. Fungerte akkurat som det skulle, bakgrunnslys på skjermen og det ble ikke varmt..

 

Så prøvde vi mitt batteri i hans telefon, hvor det da fungerte som det skulle..

 

EDIT:

Fatterns batteri ble også glovarmt, men etter en liten stund..

Fortsatt ubrukelig..

 

Hva gjøres med telefonen da? kastes?... Eller kan dette fikses med en torx trekker og litt tid :p

Endret av bn_olsen
Lenke til kommentar

Det kan også være et softwareproblem. Jeg klarte å kjøre et python script på N80 en gang som gikk i en evig løkke (med andre ord vil CPU gå 100% konstant). Telefonen ble rimelig kjappt sinnsykt varm (jeg kunne sikkert stekt egg på den).

 

Har du prøvd en hard reset?

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Det kan også være et softwareproblem. Jeg klarte å kjøre et python script på N80 en gang som gikk i en evig løkke (med andre ord vil CPU gå 100% konstant). Telefonen ble rimelig kjappt sinnsykt varm (jeg kunne sikkert stekt egg på den).

 

Har du prøvd en hard reset?

 

Nei, har ikke det.. Men regnet ikke med at noe sånt var problemet...

 

Ikke lenge siden jeg oppdaterte all firmware, og etter det har den prøvd å installere programmer ved hver eneste oppstart og mye sånt..

 

Skal prøve en full reset så fort jeg har tid..

 

Hvordan gjøres det på nokiaer egentlig?

Kan seff googles, men hvis noen har en kjapp forklaring de gidder å dele kunne det vært fint.

 

Takk for tipset hvertfall

 

EDIT:

*#7370# skal jeg klare..

 

Bare få start på den:S

 

Batteriet er helt dødt nå, og skjer ikke noe når den står i laderen..

Trur batteriet har stått på uten at telefonen har vært påslått..

Endret av bn_olsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...