Gå til innhold

Hjelp til overklokking av Asus 9800GX2


Anbefalte innlegg

Ny data er på vei, og deriblant et Asus EN9800GX2-skjermkort. Har planer om å overklokke dette skjermkortet.

 

Hovedkortet er Asus Maximus Formula og strømforsyningen er Corsair TX 750W

 

Har ingen planer om å begynne med vannkjøling med det første, så lurer bare på hvor høyt jeg kan klokke det uten at det blir for varmt. Er så og si helt ny til overkloking også, så trenger litt hjelp ang. programvare. I skjermkortet følger programmene Asus GamerOSD 3.04 og Asus SmartDoctor 5.12 med. Begge disse programmene kan visstnok brukes til overklokking, men er det noe annet der ute som er bedre å bruke(RivaTuner)?

 

Og når jeg så har bestemt meg for hva jeg skal bruke, hvordan gjør jeg det? Må jeg inn i BIOS, må jeg kjøre slike tester (ev.t hvilke)? Har også flere spørsmål, men kan ta de underveis hvis det trengs.

 

Takk på forhånd!

 

- blade-bunny

Endret av blade-bunny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk Rivatuner! Det er som regel best! Og ettersom du skal klokke skjermkortet kan det være kjekt å teste oppsettet for artifacts med AtiTool. Jeg vet at du kan klokke skjermkortet med ca 10 % med stockkjøler.

 

Bare prøv deg frem! Så kan du google litt etter frekvenser du kan prøve på oppsettet ditt(husk at du har stock kjøler xD)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...