Gå til innhold

G900, godt kjøp? VS N82


Anbefalte innlegg

Hei..

Er en ungdom på 18 år med en travel hverdag. Min gamle SE w910 begynner å ta kvelden så på tide med et bytte. Slik som eg ser det står det mellom 2 tlfer: N82 og G900

 

Bruker tlf hovedsaklig til: SMS, Kalender er viktig, alarm etc.. kamera.

N82:

+ Kamera

+ Raskere enn G900?

 

- Stor og klumpete, like ikke designet spesiellt godt.

 

G900:

 

+ Etter min mening lekker

+ Touch screen, mange flere navigasjonsmuligheter.

 

- Kamera?

- Treg?

 

Heller mot G900.. Liker designet veldig godt og virker som en enkel, fresh/ funksjonsrik telefon.

Er det noen god grunn for å ikke kjøpe G900?

 

Prisklasse: 3000-3500 uten abb

 

Takk på forhånd =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I forhold til n82 - eller mer generellt? :p

 

g900 skal ha bedre batteri (den har bedre standby, i hvertfall). Og touch kunne(og kan) gjøre planleggingsfunksjonene veldig gode - men så langt er kontrollene i UIQ veldig likt s60, bare med touch. Med andre ord, en klipper ut fra kalenderen med å velge mer->behandle->klipp ut. Og så flipper rundt i kalenderen, før en setter lim inn, osv.

 

Men, det dukker forhåpentligvis opp flere brukbare programmer før eller siden som gjør touch til noe mer enn en fleksibel d-pad. Som hjelper en del, selvsagt, når det blir mye menyer, merking av tekst, ogsåvidere.

 

Ellers, med mindre du kommer til å trenge veldig høy bitrate på video, en del bedre prosessor *shrug* så har du i det minste en telefon med et godt potensiale. Det som får mange til å oppfatte telefonen som spesiellt treg er at meldingsapplikasjonen og telefonboka er programmert på verst tenkelige måte, med konstante oppslag i lister, og samtidig sortering og oppslag mens en ruller i teksten, osv. Det samme gjelder browseren som følger med (Opera 8.65), som forsåvidt er veldig bra - men rullingen er litt ujevn, og uten "aksellerasjon", osv. Til å være laget for flere år siden, er det ikke så verst, da men. Og det er fullstendig brukbart, og du kan kopiere ut tekst (og lime inn, med ufattelig irriterende begrensninger SE nekter å fikse). Ellers så dukker det visst opp en webkit basert browser (samme som brukes i Safari og browseren i s60) for UIQ3 snart (beta i løpet av juni).

 

Personlig hadde jeg ventet til UIQ3.3 telefonene kommer (med Opera 9.5, osv) - men det kan vel brått bli neste år og vel så det før det skjer. Muligens blir det en helt annen byggekvalitet på de telefonene og - ting tyder vel på at det går mot billigere smart- telefoner for SE, med dårligere kvalitet på batteriene, uten wifi, med "enklere" gui osv - og en ny dimensjon i forhold til integrering av operatør- drit (vi får kanskje høre om det etter konferansen de holder den syttende).

Endret av nipsen
Lenke til kommentar
Hei..

Er en ungdom på 18 år med en travel hverdag. Min gamle SE w910 begynner å ta kvelden så på tide med et bytte. Slik som eg ser det står det mellom 2 tlfer: N82 og G900

 

Bruker tlf hovedsaklig til: SMS, Kalender er viktig, alarm etc.. kamera.

N82:

+ Kamera

+ Raskere enn G900?

 

- Stor og klumpete, like ikke designet spesiellt godt.

 

G900:

 

+ Etter min mening lekker

+ Touch screen, mange flere navigasjonsmuligheter.

 

- Kamera?

- Treg?

 

Heller mot G900.. Liker designet veldig godt og virker som en enkel, fresh/ funksjonsrik telefon.

Er det noen god grunn for å ikke kjøpe G900?

 

Prisklasse: 3000-3500 uten abb

 

Takk på forhånd =)

 

Jeg er den heldige eieren av en g900 :yes:

Har bare hat den siden lørdag, men jeg hadde en nokia e65 før så min sammenligning blir i forhold til e65 som ikke er noen dårlig telefon, og så har den nesten samme symbian os noe som gjør at jeg har gode efaringer med symbian.

Det som er bedre på g900 er alt! og da mener jeg alt. Den er mye raskere, bedre prog behandler (selv med og ha lastet ned og kjøpt prog behandler til e65). Det med touch sjerm er bare genialt, mine effaringer er at det sparer meg for utrolig mange "trykk" når jeg skal navigere i telefonen. Og så har vi media behandligen er mye raskere det tek ikke mange sekunder og åpne et bilde eller og ta et bilde. Men nå skal det sies at n82 sikkert har mye bedre kamera enn e65. så mitt valg ble g900 jeg føle at den var og er bedre enn n82, jeg vurdrete de begge. Og så har du sikkert minne kortet til g900 som kan brukast :thumbup:

Bare en liten hake med g900 du må instalere opera mini, den er bedre enn den som er på telefonen stort sett.

Endret av desverre
Lenke til kommentar

Hei

 

Har samme dilemma som trådstarter, og er usikker på hvilken tlf man skal gå for. Både N82 og G900 er tydeligvis svært gode tlf'r, men begge har "pros & cons"..

 

N82

+bra kamera

+GPS!

-Oppdateringer til kart koster flesk?? eller??

-bittebitte små taster

+skal være god på video også..

+3.5mm jack utgang til headsett! SWEEEEET :)

+lett å utvide med minnekort

 

G900

+Bra kamera

-ikke 3.5mm jack utgang :(

+rask/responsiv?

+lett å utvide med minnekort

+"relativt" tynn

-ukjent videoopptak kvalitet??

-ikke GPS!

+skikkelige taster

+svært god batt.kapasitet??

 

Har S/E idag, så overgangen blir nok lettere til en G900 enn til en N82, sånn rent praktisk.

Begge ligger ikke langt unna hverandre i pris uten abo, så det står egentlig på funksjoner

 

comments......?

 

mvh kai

Lenke til kommentar

n82:

- tusen tastetrykk- torturen.

- filtyper som ikke "støttes", eller som er registrert til å brukes i et program, kan ikke lastes ned, eller overføres via bluetooth eller i browseren.

- ikke- eksisterende imap idle planlegger.

- ser ut som en boks, knirker.

 

g900:

- lavere prosessor- hastighet, ikke hsdpa.

(-) en blir nødt til å installere en del program før det blir brukbart (kontakt- søk, periodisk synk, etc.).

- dårlig imap idle planlegger.

- SE ingeniørene er vel ikke akkurat kjent for å være veldig artistiske de heller.

 

Så det kommer helt an på hva en skal bruke telefonene til. Hvis du vil ha tv utgang, og tror du kommer til å bruke dette mye. Samt kanskje ha telefonen mye i bilen med gps, mens den står i billaderen - så blir n82 en helt grei løsning.

 

Skal du skrive noen notater, liker å fikle med forskjellige programmer, spill med touch- skjerm, bruker programmer der touch- skjerm er nyttig (e-post, redigere tekst, klippe og lime, etc.), så kan g900 være en god ide (selv om tastaturet er et skritt tilbake fra m600/p1 etter min mening). Browseren har også en tendens til å virke på sikre nettsteder uten videre problemer, slike ting - det er ikke bare en mobil dings lenger. Men det er en del program som mangler fremdeles - som lyd og video- editering, sånne ting. Profiler som bytter etter kalenderen finnes ikke (og vil ikke bli laget før SE aksepterer at folk vil ha de apiene). Mens alle nokia- telefonene har det, som er et fint pluss.

 

Mens igjen hvis en skal ha en fin standby screen, og synker en timeliste eller en timeplan via kabelen hver morgen - så har en brått egentlig mange, mange flere valg, inkludert WM og samtlige ikke- smartingtelefoner laget siden 2002 eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...