Gå til innhold

Frustrasjon over behandlig av lyd i Vista


Anbefalte innlegg

Så har jeg lagt inn Vista Home Premium x64, for å bli en del av fremtiden osv.

 

Etter å ha kjørt XP i noen måneder på maskinen, med to lydutganger, så hadde jeg virkelig trodd det skulle virke i Vista også.

Det jeg har er: pc-høytalere koblet til via den grønne pluggen bakpå, disse brukes til spilling og diverse når jeg sitter med pcen.

Samtidig har jeg en surroundreciever koblet til den optiske utgangen på lydkortet. Denne brukes blant annet til å se film, høre på musikk når jeg ikke sitter ved pcen osv.

 

I XP fungerte dette utrolig fint, det var lyd på både optisk og analog utgang samtidig, og ved å slå av enten forsterker eller pc-høytalere fikk jeg det som jeg ville, eller kunne høre på begge.

I Vista derimot så får jeg lyd ut på enten optisk eller analog utgang, avhengig av hvem som er valgt som standard. Om digital utgang er valgt som standard så får jeg musikk, windowslyder og spill på de høytalerene. Velger jeg analog utgang som standard så kommer da selvsagt alt på de analoge høytalerene. Kan fortsatt spille av testtoner på de høytalerene som ikke er i bruk.

For å skifte så må jeg velge den andre som standardenhet, også starte på nytt. Dette er den største irritasjonen.

 

Mitt spørsmål: finnes det noe tredjeparts programvare eller noe som gir output på begge utgangene samtidig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...