Gå til innhold

Skal kjøpe data i dag, og hadde satt stoooor pris på det om noen ser over handlevogna! =D


Anbefalte innlegg

Har i løpet av noen dager lagd dette oppsettet, som jeg må si meg ganske stolt over (med tanke på at jeg ikke har peiling :p)

Men jeg hadde satt pris på om noen fra forumet kunne se over handlevogna, og eventuelt luke ut unødvendige deler eller komme med forslag om bedre :!:

 

Takker for alle svar! :)

Endret av Redalon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har i løpet av noen dager lagd dette oppsettet, som jeg må si meg ganske stolt over (med tanke på at jeg ikke har peiling :p)

Men jeg hadde satt pris på om noen fra forumet kunne se over handlevogna, og eventuelt luke ut unødvendige deler eller komme med forslag om bedre :!:

 

Takker for alle svar! :)

 

 

Hvorfor 2 strømforsyninger? Og 12 000 for den der er vel litt drøyt..

Hva med http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=351923 ?

Mye mer for penga.. :)

 

eller denne for den sags skyld http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=326294

 

Så har du fortsatt 5 000 å kjøpe tillegsutstyr for

Lenke til kommentar
Har i løpet av noen dager lagd dette oppsettet, som jeg må si meg ganske stolt over (med tanke på at jeg ikke har peiling :p)

Men jeg hadde satt pris på om noen fra forumet kunne se over handlevogna, og eventuelt luke ut unødvendige deler eller komme med forslag om bedre :!:

 

Takker for alle svar! :)

 

 

Hvorfor 2 strømforsyninger? Og 12 000 for den der er vel litt drøyt..

Hva med http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=351923 ?

Mye mer for penga.. :)

 

eller denne for den sags skyld http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=326294

 

Så har du fortsatt 5 000 å kjøpe tillegsutstyr for

 

Sorry, glemte å slette den ene strømforsyningen :blush:

Vil nok ikke ha de du linka til, siden jeg ikke kan endre på ting selv :p

Lenke til kommentar

hehe, siden du ikke kan endre på ting selv? :p Hva ville du endra på egentlig? Hovedkortet? Eneste som er litt rass med dataen er strømforsyningen.. bare 550W, men det holder lenge uansett.. Og den dataen til 6798 er jo bedre enn din, med tanke på kostnader.

 

 

Ditt valg ;)

Lenke til kommentar

Hvis jeg legger til skjerm, tastatur m.m, vil jo den der og koste rundt 10k, Og da kan jeg like gjerne bruke 2k til på et annet kabinett, hovedkort og strømforsyning? :ermm:

Jeg har aoc fra før av, så det er jo 300 kroner ut av vinduet..

Men kan jo tenkes du har litt mer peiling enn meg :p

var ikke akkurat fornøyd med strømforsyninga der though..

Endret av Redalon
Lenke til kommentar

Corsair lager noen av de beste psuene du får tak i, og 550W holder lenge.

 

9xxx-serien er basert på samme brikkene som den nye 8800-serien, og er imho ikke verdt penga.

 

Cpukjøleren du har valgt er utdatert og ikke noe jeg ville brukt i pc i dag.

 

her er et oppsett jeg laga for en kamerat...

Lenke til kommentar

Svarer på den handlevognen som ligger i OP nå (01.06 16:45)

 

Enig med skjermkortet, 9800gtx er ikke forskjellig nok fra 8800gtx ikke sikker hvordan det OC kortet gjør seg i forhold men.

Ser at du har økt til 750W i forhold til tidligere kommentarer, sikkert ikke dumt med tanke på eventuell oppgradering, hvis du skal ha crossfire eller sli må du nok bytte hk ja.

Creative Fatal1ty Gaming Headset er ikke så dyrt, men jeg er litt skeptisk av en eller annen grunn til slike "signatur" artikler. Mulig du betaler mer enn du får der.

 

Ellers ser det greit nok ut. Grei CPU, litt billig RAM kanskje. Til en tilnærmet komplett PC på rundt 11k er det ikke verst.

Antec900 har jeg litt lyst på selv.

Lenke til kommentar
Svarer på den handlevognen som ligger i OP nå (01.06 16:45)

 

Enig med skjermkortet, 9800gtx er ikke forskjellig nok fra 8800gtx ikke sikker hvordan det OC kortet gjør seg i forhold men.

Ser at du har økt til 750W i forhold til tidligere kommentarer, sikkert ikke dumt med tanke på eventuell oppgradering, hvis du skal ha crossfire eller sli må du nok bytte hk ja.

Creative Fatal1ty Gaming Headset er ikke så dyrt, men jeg er litt skeptisk av en eller annen grunn til slike "signatur" artikler. Mulig du betaler mer enn du får der.

 

Ellers ser det greit nok ut. Grei CPU, litt billig RAM kanskje. Til en tilnærmet komplett PC på rundt 11k er det ikke verst.

Antec900 har jeg litt lyst på selv.

 

anbefaler du heller å kjøpe 3870x2? Hvilket hovedkort er da best?

fatal1ty headsetet funker nok for meg :p

Trenger vel ikke et lydkort?

siste spørmsål: er det noe vits i å kjøpe cpu-kjøler?

 

håper noen tar seg tid til å svare :!:

Lenke til kommentar
Tillater meg selv et lite bump :!:

har det litt travelt nå :p

 

Til den prosessoren, nei. Du trenger ikke kjøpe kjøler da den som følger med holder utmerket. Skal du overklokke blir det noe annet, da vil jeg personlig anbefale Noctua NH-U12F.

Selv ville jeg også kjøpt ett 8800GT(S) kort billig og heller byttet når nye GTX280 kortene kommer.

 

Lydkort har du nok ikke bruk for da de fleste integrerte kort funker fint, ihvertfall om du sier at du er fornøyd med et Fatality-headset. ;)

 

Kjøp ivei og vær fornøyd.

Lenke til kommentar
Tillater meg selv et lite bump :!:

har det litt travelt nå :p

 

Til den prosessoren, nei. Du trenger ikke kjøpe kjøler da den som følger med holder utmerket. Skal du overklokke blir det noe annet, da vil jeg personlig anbefale Noctua NH-U12F.

Selv ville jeg også kjøpt ett 8800GT(S) kort billig og heller byttet når nye GTX280 kortene kommer.

 

Lydkort har du nok ikke bruk for da de fleste integrerte kort funker fint, ihvertfall om du sier at du er fornøyd med et Fatality-headset. ;)

 

Kjøp ivei og vær fornøyd.

 

Tror ikke at jeg bytter skjermkort neste måned nei, skal kjøpe et og ha det et halvår ihvertfall ^^

uansett trur jeg at jeg går for 3870x2 istedet for 9800gtx :)

peiling på hvilket hovedkort jeg bør bruke da? må støtte crossfire helst, siden jeg vurderer å kjøpe et singelt 3870 kort senere :!:

Lenke til kommentar

Du trenger et kort som støtter crossfire. Der må du nok finne noen andre som kan svare, har ikke sett på crossfirekort på lenge.

 

[edit]

 

Etter å ha lest posten over en gang til på bakgrunn i kommentaren i posten under. Så ser jeg at det eneste dette tilføre tråden var å bumpe den. Beklager.

Endret av IceDale
Lenke til kommentar
Du trenger et kort som støtter crossfire. Der må du nok finne noen andre som kan svare, har ikke sett på crossfirekort på lenge.

 

Nyttig informasjon for oss alle, hjelper virkelig på tråden. :roll:

 

Crossfire (selvom jeg personlig synes det er noe tull, bedre å heller kjøre enkelt kort av neste generasjon) støttes av de fleste Intel-chipsett, selvom du med ett P35-basert kort vil få litt ytelsestap siden den kun har en PCI-E 16x port.

 

Med X38/X48 derimot så vil du fint kunne kjøre Crossfire da den har 2 stykk 16x porter.

Lenke til kommentar
Så det funker bra med et P5E kort?

 

P5E = X38 = 2 stykk PCI-E 16x = ja.

 

Men fortsatt bedre å kjøpe ett relativt billig kort nå, også heller kjøpe neste generasjons kort når det faller litt i pris. Mer ytelse, lavere strømtrekk (sammenlignet med to kort) og mest sansynlig mindre støy.

 

Men X38 er uansett ett godt chipsett, selvom du ikke kjører Crossfire.

Lenke til kommentar

3870x2 kortet er nok helt ok, og vil helt sikkert gi deg nok ytelse et bra stykke fremover.

Nye GTX280-kortene som er forventet å komme blir vel å koste mye mer med det samme de kommer du (prislaget 4-5000 kroner).

Men når de har fått være på markedet en stund og har falt litt i pris, så kan det nok være en bedre idé å kjøpe ett slikt kort istede for å lete rundt å finne enda ett Radeon 3870x2 å sette i Crossfire.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...