Gå til innhold

Klokking av nytt oppsett


Anbefalte innlegg

Bestilte pc deler fra komplett idag, så får vel de i neste uke. Men lurer på litt om overklokking.

 

Er det et bra gaming oppsett? Tenkte å kjøre Crysis på max med 1900x1200, vil det bli mye lagg? Tenkte og kjøre nyere spill og, men ikke absolutt på max.

 

Tenkte å kjøre de fire HDD'ne i RAID, noe som jeg ikke har gjort før :p

 

Trenger jeg egentlig å klokke det oppsettet der? Vil levetiden bli redusert mye hvis jeg overklokker? Tenkte å ha pcen i 2-4 år :p

post-159047-1212261998_thumb.jpg

Endret av Jeppfi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kan nesten ikke la være å klokke en E8400. Du vil neppe ha noen problemer med levetiden om du ikke tar helt av med spenningene og har tilstrekkelig med kjøling, noe du har.

 

Ingen som kan fortelle deg hvor mye levetiden blir redusert, men i alle fall prosessorer er laget for å operere mye lengre enn normal levetid på en datamaskin. Mao prosessoren vil sikkert fungere mange år etter at du kvitter deg med maskinen uansett.

 

Du får prøve deg fram, er vel ikke noe gøy å få fasiten på hvor mye det oppsettet yter. Og om du ønsker det kan du bruke google og se om du finner personer med tilsvarende oppsett.

 

F.eks søke på review Ati 3870 Crossfire.

Lenke til kommentar

Kan forsøke å svare, men det blir uansett subjektivt.

 

Greit er en subjektiv ting, om du sjekker testene kan du gjøre deg opp en mening om ytelsen er grei.

 

Hvorfor vil du skifte kjøler på de?

 

Du kan klokke de til det stopper, igjen se testene lenket hos komplett eller andre forumstråder for å få en indikasjon. OC-potensiale vil uansett variere fra kort til kort.

 

Om du greier å klokke vil du ganske sikkert se en forbedring, i alle fall i tester. Igjen se tester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...