Gå til innhold

Baba2s Sommerprosjekt, Casebuild, Update #4


Anbefalte innlegg

Heisann!

Når har jeg bestemt meg for å lage et nytt Pc kabinett. Dette blir da min andre casemod, hvor den første ble laget i sammenheng med et Kunst og Håndverk prosjekt i 10. Klasse.

Her er noen bilder av den:

206678.jpeg206680.jpeg

 

206681.jpeg206682.jpeg

 

206683.jpeg206684.jpeg

 

206685.jpeg

 

Nå tar jeg utgangspunkt i en gammel Pc som jeg har liggende her, stikkord: P4 2.4Ghz, 256 MB ram, Geforce 6600gt...

 

Kabinettet som kommer til å være donoren min er det klassiske Chieftec kabinettet. Jeg husker ikke helt hva det heter, men det er det med buer på front dekselet. Dere vet sikkert hvilket jeg mener. Jeg skal egentlig kun skjære ut hovedkort brettet.

Planene mine er å lage Pcen i et trekabinett, som skal lakkeres i hvit farge. Jeg skal prøve å få til en pianolakk finish, jeg vet det veeeldig vanskelig å få det til. Men jeg prøver allikevel. Planen er å bruke Pcen som en liten media PC, planen er å koble den til min 23” samsung TV via DVI til HDMI adapter. Kommer hovedsakelig til å se på filmer og tv serier og litt spilling. Men maskinvaren kommer til å begrense mine muligheter veldig.

 

En liten skisse:

post-70921-1212403007_thumb.jpg

 

KOMMENTAR TRÅD

Endret av Baba2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

UPDATE #1

 

Nå har jeg kuttet ut hovedkort brettet fra donormaskinen min.

Jeg brukte en slik fancy Plasma kutter til 16.000kr som faren min har på verkstedet sitt.

 

Vi skjærer ut hovedkort brettet:

post-70921-1212241435_thumb.jpg

 

Ferdig kuttet ut:

post-70921-1212241493_thumb.jpg

 

post-70921-1212241523_thumb.jpg

 

Sånn ca. slik vil det se ut med HW montert:

post-70921-1212241581_thumb.jpg

 

Jeg kommer til å forsterke monterings platene for HDD og DVD ved å skru noen tre biter i mellom stål platene.

Det får bli i neste update......

 

KOMMENTAR TRÅD!

Endret av Baba2
Lenke til kommentar

UPDATE #2

post-70921-1212402907_thumb.jpg

Nå har jeg laget en liten modell i sketchup, modellen er bare en skisse, så ikke forvent at den kommer til å bli seende helt slik ut. Er veldig usikker på det røret på toppen. Men jeg håper at røret blir en "killer" ting på maskinen min :D

Lenke til kommentar

UPDATE!!

Jeg er tilbake.

Nå har jeg forsterket hdd stativet med en liten trebit.

207907.jpeg

207909.jpeg

207911.jpeg

Planene mine nå er å ha kun 1 hdd, så det er nok plass der. Ellers så kommer det til å gå litt tregt i løpet av denne og neste uke på grunn av eksamens tider. Men etter det, så er det bare glatte dager uten lekser på skolen. Så da skal det bli en del jobbing! Så dere kan forvente å jevnlige oppdateringer. Post gjerne i min kommentartråd. Det hjelper veldig mye på motivasjonen!

 

KOMMENTARTRÅD!

 

 

Edit: Glemte å poste bilder!!

Endret av Baba2
Lenke til kommentar

UPDATE #4

Snill nabo+ snekker = gratis treplater :D

209416.jpeg

209409.jpeg

Så nå har jeg fått tak i treplatene som jeg trenger. Dimensjonene til lokket er 45cm x 40 cm. Jeg må innrømme at platene er litt tykkere enn det jeg hadde foretrukket. Det kan bli litt problematisk når jeg kan detaljsage med stikksagen. Men jeg fikk de jo gratis så jeg skal ikke klage!

 

Ellers så har jeg handlet på Microplex.no, hvor jeg kjøpte 4 stk vinduer (skal egentlig bare bruke plexien og kaste resten), en MIST vifte og 2 stk katoder med inverter.

Men det å montere "pyntet" er ikke det som kommer i første rekke. Neste gang skal jeg starte med å kutte treplatene til ønsket størrelse og file ned hovedkortbrett og harddisk/DVD brakettene.

Endret av Baba2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...