mad_arab Skrevet 31. mai 2008 Skrevet 31. mai 2008 Jeg har de fleste innstllinger på max, jeg har nyeste nvidia drivere, og en pc som skal klage alt dette fint ([email protected], 8800gts, 8gb). Likevel så er det ofte at spillet automatisk setter ned oppløsningen på textures på charactern, eller på andre ting i spillet. Etter noen minutter så blir det bra igjen, og så blir det dårlig osv osv. Noen ideer om hvorfor og hvordan jeg kan stoppe denne automatiske forandringen?
MathiasT-S Skrevet 31. mai 2008 Skrevet 31. mai 2008 jeg har samme CPU'en E8400 med et XFX Geforce 9600 GT 512 MB ram...jeg prøvde og ta opp den * shared texture * eller noe sånt på advanced på video settings..trodde det hjalp ..men det var bare noe som skjedde akkurat da det kan umulig ha noe med vramen og gjøre .. =/ dette er det eneste spillet dette har skjedd i med meg
mad_arab Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Skrevet 31. mai 2008 Dette er det som skjer hos meg stadig vekk.. utrolig irriterende.
Rallahr Skrevet 31. mai 2008 Skrevet 31. mai 2008 Det er vel bare å bli vant med det, til FunCom fikser den dynamiske oppdateringen.
Skagen Skrevet 31. mai 2008 Skrevet 31. mai 2008 Ser ut som det kan være litt krøll med LOD. LODen justerer mengder geometri og teksturoppløsningen automatisk alt etter hvor langt unna ting er. Men noen ganger kan spillet altså tro at ting er lengre unna enn hva de egentlig er, og da viser den feil LOD-oppløsning. En annen årsak kan være krøll med cache av data til spillet. Ofte kan spill bruker lavere LOD-oppløsninger mens den henter data for høyere oppløsninger, som resulterer i midlertidig grov geometri og lave teksturoppløsninger. Armed Assault er notorisk på nett denne typen LOD-problemer.
hishadow Skrevet 31. mai 2008 Skrevet 31. mai 2008 (endret) Prøv textures på medium og dra ned alt av high-quality/view distances (alt som hjelper å begrense trafikken til skjermkortet). Som regel kan antialiasing etc økes og ser ikke ut til å påvirke dette problemet (foruten å senke fps). Kommer sikkert forbedringer fra Funcom for texturehåndtering i LOD system som nevnt. Endret 31. mai 2008 av hishadow
Ravusy Skrevet 31. mai 2008 Skrevet 31. mai 2008 Settings->Video Settings->Advanced->High quality view distance Sett denne til 100%, så er problemene deres løst.
Carl M Skrevet 31. mai 2008 Skrevet 31. mai 2008 Det er fordi du ikke har i nærheten god nok pc til å ha alt på max og klienten din febrilsk prøver å laste inn over hodet sitt Carl
mad_arab Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Skrevet 31. mai 2008 Settings->Video Settings->Advanced->High quality view distance Sett denne til 100%, så er problemene deres løst. Testet nettopp.. restartet spillet også, men det hadde dessverre ingen virkning.
Ravusy Skrevet 31. mai 2008 Skrevet 31. mai 2008 (endret) Jeg har også 8800GTS (med driver 175.16), jeg hadde samme problemet, men det ble kun fikset ved å sette opp high quality view distance. Generelt 20-30 FPS i byer og 40-60 FPS utenfor byer. Her er mine video settings: Screen: Display Resolution: 1650x1080 Enable full screen: [V] Anti-alias quality: 2x View Ranges: View Distance: 3500m Advanced: Global: Shader model version: v3.0 Shadows: Shadow quality: Disabled Shadow resolution: Low 3D ambient occlusion quality: Low View Ranges: High quality view distance: 100% Low quality view distance: 2048m Particle view distance: 1000m NPC view distance: 500m NPC high quality view distance: 2045m Grass view distance: 1000m Ground quality view distance: 256m Textures: System memory texture cache size: 0 MB Texture filtering quality: Anisotropic Texture resolution: Medium Anisotropic filtering quality: 3 Enable parallax mapping: [V] Enable advanced transparency: [V] Remove foliage around character: [V] Ground: Ground render quality: Medium Enbale grass: [ ] Water: Water reflection quality: From everything Endret 31. mai 2008 av Svedge
mad_arab Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Skrevet 31. mai 2008 Jeg kopierte dine settings... og det er der ennå. Jeg har i tillegg prøvde å sette alle textures og render qual til highest.. men uten resultat.
Snoft Skrevet 31. mai 2008 Skrevet 31. mai 2008 Det er problemer med Shader Model 3.0.. Personlig har jeg E8400, 9800 GX2, 4gb ram og XP 64 bit.. Har alt på max (1680*1050 oppløsning), flere som rapporterer det samme på official forum, med shader model 3.0..
mad_arab Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Skrevet 1. juni 2008 Nå har jeg spilt i noen timer med Shader 2.x. Det er _bedre_, dvs min character beholder høy detalj, hvilket jeg er glad for. Men textures på vegger, gulv, bakke osv blir fremdeles veldig lavoppløselig til tider.
MathiasT-S Skrevet 3. juni 2008 Skrevet 3. juni 2008 Det er fordi du ikke har i nærheten god nok pc til å ha alt på max og klienten din febrilsk prøver å laste inn over hodet sitt Carl Dette er ikke litt sant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå