SRD Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Jeg har bestemt meg for å selge mitt Nikon D40x for å heller kjøpe Pentax K20D, men hva er dette verdt? Dette ønsker jeg å selge: Nikon D40x hus Nikon AF-S 18-55mm f3.5-5.6 II (det er 2,5 av 3 år er igjen av garantien på hus og objektiv) B+W UV-filter Gorillapod stativ Minnkort leser (SDHC, CF, MS, MS Pro, XC) Følger også med Nikon School, rabattkupong på Foto Knudsens fotokurs og det ble levert med 3 års garanti. SRD
ragamuffin Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 70% av skal du være fornøyd med. Dvs ca 2700-2800 vil være en grei pris. Ekstra småtteri av tilbehør får man generellt ingenting ekstra for.
jpsalvesen Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Hvorfor selger du gorillapod og minnekortleser? De vil fungere like godt med K20D.
SRD Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Skrevet 30. mai 2008 (endret) Hvorfor selger du gorillapod og minnekortleser? De vil fungere like godt med K20D. Har to kortlesere og vet ikke om gorillapoden vil klare å holde K20D hus pluss et tungt objektiv. Men er ikke sikkert jeg selger den. Tror dere det er mulig å få mer enn 3 500 kr for det? Endret 30. mai 2008 av SRD
jpsalvesen Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Du kan forvente ca 70%-80% av nypris - i dag. Sett sammen pakken på ny, opplys hva den koster etter dagens prisnivå (er vel sånn ca det samme, har ikke falt sååå mye siste halvåret) og oppgi hva du vil ha for pakken. Tilby en hundrings eller to i rabatt for den som kjøper alt, så slipper du litt arbeid. Og ja, det varierer litt på gorillapod-modellene hva de tåler.
SRD Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Skrevet 30. mai 2008 Du kan forvente ca 70%-80% av nypris - i dag. Sett sammen pakken på ny, opplys hva den koster etter dagens prisnivå (er vel sånn ca det samme, har ikke falt sååå mye siste halvåret) og oppgi hva du vil ha for pakken. Tilby en hundrings eller to i rabatt for den som kjøper alt, så slipper du litt arbeid. Og ja, det varierer litt på gorillapod-modellene hva de tåler. Takk for tipset Ser at Japan photo har det kittet for 4000 kr (men ikke på lager) andre selger det for rundt 5000 kr (som er det samme som jeg kjøpte det for når jeg kjøpte det på tilbud). Betyr dette at jeg kan få mellom 3000 og opp mot 4000 for det?
ragamuffin Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 (endret) Kamera m/objektiv koster 3990,- på Japan Photo, så 3500,- er ikke så realistisk å få. I alle fall ikke om kjøper er en opplyst person. Hva det koster i den lokale forretningen på bygda vet jeg ikke, men siden Fotovideo skal ha 4999,- vet en jo aldri Hardt prispress på brukte dSLR for tiden. Spesiellt på low-end kamera. Endret 30. mai 2008 av ragamuffin
SRD Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Skrevet 30. mai 2008 Kamera m/objektiv koster 3990,- på Japan Photo, så 3500,- er ikke så realistisk å få. I alle fall ikke om kjøper er en opplyst person. Hva det koster i den lokale forretningen på bygda vet jeg ikke, men siden Fotovideo skal ha 4999,- vet en jo aldri Hardt prispress på brukte dSLR for tiden. Spesiellt på low-end kamera. Takker for svar, var det jeg fryktet. Er har lagt det ut på Foto.no og på bruktmarkedet til Akam. Er det sansynlig at jeg får mer for det hvis jeg legger det ut på Finn.no (eller tilsvarende?).
ragamuffin Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Er det sansynlig at jeg får mer for det hvis jeg legger det ut på Finn.no (eller tilsvarende?). Det skal du ikke se bort ifra, nei, men tror det kan bli vanskelig. Det er tross alt et kamera folk oppgraderer fra og ikke nedgraderer til - dessuten får man så mye for pengene ved å kjøpe nytt. Flere pakker til under 3000 har vært mulig å få i det siste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå