Windows8 Skrevet 28. mai 2008 Skrevet 28. mai 2008 Hei! Jeg googler og skjønner ikke hva dem mener med virtuelle metoder i C++. Dette programmeringsspråket er ikke min sterkeste side, så håper dere kan svare kort og konsist:) Takk.
JeffK Skrevet 28. mai 2008 Skrevet 28. mai 2008 Hei! Jeg googler og skjønner ikke hva dem mener med virtuelle metoder i C++. Dette programmeringsspråket er ikke min sterkeste side, så håper dere kan svare kort og konsist:) Takk. En virtuell metode er en metode som tillater polymorfisme.
Windows8 Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Skrevet 28. mai 2008 Åja,okei. Dvs at en arvet klasse kan manipulere en virtuell metode i den arvete klassen?
JeffK Skrevet 28. mai 2008 Skrevet 28. mai 2008 Åja,okei. Dvs at en arvet klasse kan manipulere en virtuell metode i den arvete klassen? Omvendt. Om man har en base-class pointer som peker til et sub-class objekt, og man kaller en metode, vil metoden til sub-classen kjøres, ikke base-classen sin metode. Ved å bruke virtual sjekkes det i run-time hva slags objekt pekeren faktisk peker til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå