Gå til innhold

AoC: Bloom setting - hva betyr den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slo denne settingen av og har forstått at den suger rått av systemet. Opplevde økelse fra 20-35 FPS til 50-55 FPS.

Hvor høy FPS bør man ha? Jeg vil jo det skal se best ut så om 30 er godt nok fyrer jeg den opp igjen med bloom. Merket ikke noe hakking da jeg spilte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Slo denne settingen av og har forstått at den suger rått av systemet. Opplevde økelse fra 20-35 FPS til 50-55 FPS.

Hvor høy FPS bør man ha? Jeg vil jo det skal se best ut så om 30 er godt nok fyrer jeg den opp igjen med bloom. Merket ikke noe hakking da jeg spilte.

Øyet oppfatter ikker mer enn 30fps(frames p. second - bilder i sekund), så noe mer enn 30fps er egentlig ikke nødvendig, men gjør selvsagt ikke noe.

Skrevet

Øyet oppfatter ikker mer enn 30fps(frames p. second - bilder i sekund), så noe mer enn 30fps er egentlig ikke nødvendig, men gjør selvsagt ikke noe.

Ikke uttal deg om ting du ikke har peiling på ;) Øyet kan selvfølgelig oppfatte atskillig mer enn 30fps.

Skrevet

Øyet kan oppfatte 30 helt klare bilder i sekundet.

Men vi har en fin funksjon som kalles motion blur, som gjør at istedet for hakking blir ting skurrete når vi kommer over 30 fps. Derfor vil du merke forskjell langt over 30fps i spill, men 30 er helt klart en grense du bør prøve å komme deg over.

Skrevet

Greit, ble kanskje en feil formulering i det jeg sa. Det jeg mente var at øyet reagerer om det er mindre enn 30 fps, med at ting blir hakkete osv. Selvfølgelig oppfatter det mer enn 30 fps, men om det kommer under vil det reagere på at det blir for "få" frames.

Skrevet

Så jeg ligger i grenseland altså... synes egentlig jeg burde kjøre det bedre med riggen min, men men. Bloom har med belysning å gjøre greit - sier ikke så mye - jeg merket egentlig ikke noen stor forskjell da jeg slo den av bortsett fra FPS'en ble mer komfortabel.

Skrevet
setter du shaders til 2.0 fra 3.0 så erre 30 fps til. :)

Et nytt svar gir et nytt spørsmål. Hva gir S3.0 istedet for S2.0?

Kanskje jeg skal sette til S2.0 og på med bloom?

Skrevet (endret)

Jeg anbefaler å beholde shader version 3.0 og ikke slå på bloom alt bloom er fake HDR, ikke noe stor forskjell med bloom av/på i dette spillet.

Endret av zokamoka
Skrevet
Jeg anbefaler å beholde shader version 3.0 og ikke slå på bloom alt bloom er fake HDR, ikke noe stor forskjell med bloom av/på i dette spillet.

fake HDR = ??

Da beholder jeg S3.0.

Det er vel også naturlig at FunCom vil skrives ut litt ekstra ytelse av spillet etterhvert med oppdateringer vil jeg tro. Forstod det var STOR forskjell på beta og release fra de som testet betaen...

Skrevet
Øyet kan oppfatte 30 helt klare bilder i sekundet.

Men vi har en fin funksjon som kalles motion blur, som gjør at istedet for hakking blir ting skurrete når vi kommer over 30 fps. Derfor vil du merke forskjell langt over 30fps i spill, men 30 er helt klart en grense du bør prøve å komme deg over.

Er dobbelt så mye. 60 er det øyet oppfatter i normalt lys.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...