Gå til innhold

Garanti på solgt xbox 360? + hvor mye selge brukt 360 for?


Anbefalte innlegg

Ble litt vanskelig og finne en passende emne tittel til dette her så får likegodt bare forklare her:

 

Jeg har en xbox 360 som jeg har eid i 1 år nå snart og ikke hatt ett eneste problem, kjøpte den fra komplett. Nå skal jeg selge den, og lurer på om hvis vedkommende som kjøper xboxen min får rød ring kan han/hun sende xboxen til reprasjon til microsoft uten problemer, eller kontakte komplett.no når personen får med kvittering?

2 andre ting jeg lurer på:

 

- Lurer på om dere syns 3500kr er en grei pris for en xbox 360 (20 gig versjon) med 1 trådløs spake + ladder og 15 xbox 360 spill?

 

- Lurer også på om dere tror det går ann og få byttet 360en med alle spillene mot en ps3 uten noe medlegg?

Endret av MagicCheeseball
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mikrosoft trenger bare nummeret bakpå konsollen, så finner de navn og det de trenger selv. min var registrert på en annen fyr når jeg fikk rrod, men betydde ingenting det.

 

prisen synter jeg virker helt grei. post en link til annonsen om du er interessert i å selge noen av spillene separat.

Lenke til kommentar
Neida neida, mn ville bare ha noen tips :p

Men vet du om det ligger noen EB Games forretninger i tromsø?

Eller nærtliggende det..

 

Men uansett så var det garantien jeg lurte mest på

 

Spør på "Game" (gamle Spiderman) i Grønnegata rett ovenfor KV-bygget. De tar inn både konsoller og spill og betaler for det. Men vært klar over at prisen på brukte konsoller går ned i takt med at prisen på nye gjør det, slik at selv om du betalte 3K for din premium for 1 år siden, så får du nok godt under 1000 kr hos de for den nå (ettersom en ny premium koster under 2000 kr nå). Freerecordshop (ble ikke de kjøpt opp av EB games?) på Jekta reklamerer også med at de kjøper brukte spill (med stoooooore heldekkende bannere i alle butikkvinduene sine), så du kan høre om de om de også tar inn konsollen, evt sammenligne hvem som betaler mest for hva.

 

Arlendius

Lenke til kommentar
mikrosoft trenger bare nummeret bakpå konsollen, så finner de navn og det de trenger selv. min var registrert på en annen fyr når jeg fikk rrod, men betydde ingenting det.

 

prisen synter jeg virker helt grei. post en link til annonsen om du er interessert i å selge noen av spillene separat.

 

Sender pm hvis jeg bestemmer meg for det

Lenke til kommentar
mikrosoft trenger bare nummeret bakpå konsollen, så finner de navn og det de trenger selv. min var registrert på en annen fyr når jeg fikk rrod, men betydde ingenting det.

 

Så alt han trenger er og ringe microsoft support og si at han har fått rød ring på xboxen også oppgi nummeret bakpå xboxen, Så sender de han en eske med noe faktura som det står adressen fyren skal sende til, så er alt i boks?

Lenke til kommentar

Vil advare deg om å prøve å bytte en hel konsoll mot en annen konsoll på nettet.(særlig finn)

 

Jeg skulle bytte min xbox 360 core(har premium) mot en Nintendo Wii med en fyr fra finn.no.

 

Skulle bytte med 8 spill, og skulle da få igjen 8 spill.

 

Jeg sendte jo godt troende avgårde 360en min, men jeg så ikke mye til den lovte Wiien. etter jeg hadde ringt å mast på han en stund, dukket det endelig opp en wii. MEN det eneste som kom med var ledninger og et tomt cover til wii sports. Manglet alle spillene, manglet sensorbar, manglet kontroll osv. Har senere prøvd å ringe fyren, men han bare sier at det må vere posten sin feil. Nå tar han ikke lenger telefonene, og svarer ikke på mail.

 

På qxl, kunne du jo bare meldt han inn til qxl, eller sett på brukerens tilbakemeldinger før du kjøpte

 

Hadde det bare ikke vert så langt til jævla vassøy, så skulle jeg nok snakka med fyren ansikt til ansikt:-D

Lenke til kommentar
Vil advare deg om å prøve å bytte en hel konsoll mot en annen konsoll på nettet.(særlig finn)

 

Jeg skulle bytte min xbox 360 core(har premium) mot en Nintendo Wii med en fyr fra finn.no.

 

Skulle bytte med 8 spill, og skulle da få igjen 8 spill.

 

Jeg sendte jo godt troende avgårde 360en min, men jeg så ikke mye til den lovte Wiien. etter jeg hadde ringt å mast på han en stund, dukket det endelig opp en wii. MEN det eneste som kom med var ledninger og et tomt cover til wii sports. Manglet alle spillene, manglet sensorbar, manglet kontroll osv. Har senere prøvd å ringe fyren, men han bare sier at det må vere posten sin feil. Nå tar han ikke lenger telefonene, og svarer ikke på mail.

 

På qxl, kunne du jo bare meldt han inn til qxl, eller sett på brukerens tilbakemeldinger før du kjøpte

 

Hadde det bare ikke vert så langt til jævla vassøy, så skulle jeg nok snakka med fyren ansikt til ansikt:-D

 

Ja det er jo sykt kjipt da.

Går det ikke ann og fikse med posten sånn at du må betale en sum for og motta posten så blir pengene sendt til han som sende posten. Så kan foreksempel begge betale lik summ når de bytter konsoll over post.

Det var værtfall det jeg hadde planlagt.

 

Men kunne du ikke annmelde han fyren der for svindel? Sendte han ikke alt i en eske?

Lenke til kommentar
mikrosoft trenger bare nummeret bakpå konsollen, så finner de navn og det de trenger selv. min var registrert på en annen fyr når jeg fikk rrod, men betydde ingenting det.

 

Så alt han trenger er og ringe microsoft support og si at han har fått rød ring på xboxen også oppgi nummeret bakpå xboxen, Så sender de han en eske med noe faktura som det står adressen fyren skal sende til, så er alt i boks?

eter å ha ringt kommer dhl(budbil) på døra med en boks som man bare legger akkurat konsollen i, så leverer dhl den på døra igjen ca to uker senere. alt er selvsakt helt gratis.

 

 

Ja det er jo sykt kjipt da.

Går det ikke ann og fikse med posten sånn at du må betale en sum for og motta posten så blir pengene sendt til han som sende posten. Så kan foreksempel begge betale lik summ når de bytter konsoll over post.

Det var værtfall det jeg hadde planlagt.

man kan vell ikke åpne boksen og skjekke alle spilla før man har signert og betalt for pakka og da er man vel like langt.

Endret av datastol
Lenke til kommentar
Vil advare deg om å prøve å bytte en hel konsoll mot en annen konsoll på nettet.(særlig finn)

 

Jeg skulle bytte min xbox 360 core(har premium) mot en Nintendo Wii med en fyr fra finn.no.

 

Skulle bytte med 8 spill, og skulle da få igjen 8 spill.

 

Jeg sendte jo godt troende avgårde 360en min, men jeg så ikke mye til den lovte Wiien. etter jeg hadde ringt å mast på han en stund, dukket det endelig opp en wii. MEN det eneste som kom med var ledninger og et tomt cover til wii sports. Manglet alle spillene, manglet sensorbar, manglet kontroll osv. Har senere prøvd å ringe fyren, men han bare sier at det må vere posten sin feil. Nå tar han ikke lenger telefonene, og svarer ikke på mail.

 

På qxl, kunne du jo bare meldt han inn til qxl, eller sett på brukerens tilbakemeldinger før du kjøpte

 

Hadde det bare ikke vert så langt til jævla vassøy, så skulle jeg nok snakka med fyren ansikt til ansikt:-D

 

Ja det er jo sykt kjipt da.

Går det ikke ann og fikse med posten sånn at du må betale en sum for og motta posten så blir pengene sendt til han som sende posten. Så kan foreksempel begge betale lik summ når de bytter konsoll over post.

Det var værtfall det jeg hadde planlagt.

 

Men kunne du ikke annmelde han fyren der for svindel? Sendte han ikke alt i en eske?

 

 

Nei han sendte det i to esker, sa han. Men hva er sjansen for at han sender den ene rett og den andre feil? Eller at posten roter bort pakken.

Jeg har jo snakket med fyren på telefon og sånn, og han virket helt kurrant sånnsett.

Snakket også med han etter at pakken hadde "forsvunnet", og da sa han at han skulle kjøpe kontroll og sensorbar som "erstatning", men har ikke fått det. Nå får jeg ikke fatt i han

lenger

 

Hadde jeg ikke fått selve konsollen og en (av to) kontroller, så hadde jeg anmeldt han. Men gidder ikke gjøre det for noen spill. Sparer jo mange timer fritid ved å ikke spille de:-D

 

Eneste som er kjipt er at wii sport er jo helt umulig å få kjøpt uten wii, selv på bruktmarket;-(

Endret av Gotham
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...