Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen låser seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg sliter litt med et problem her. Kjøpte meg PC og bygde den selv i mars. Og alt har gått bra fram til i går kveld. Når jeg prøvde og starte PCen kom jeg til oppstart viduet, der ble skjermen svart og etter rundt 5-10 min restartet maskinen seg. Og da kom den til oppstart viduet igjen og alt ble nok en gang svart.

Lurer på hva det er som kan være galt. Oppsettet er GIGABYTE EP35-DS4, Q6600, GeForce 8800gts, OCZ PC6400. Lurer selv litt på om det er hovedkortet som har tatt kvelden.

OS er Windows xp64 bit

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har testet og starte windows installern, men den ville ikke starte. Testet og med et annet skjermkort og da startet ikke maskinen engang. Har og testet om det var ramen, men etter testen er jeg rimelig sikker på at den er ok.

Skrevet
Har testet og starte windows installern, men den ville ikke starte. Testet og med et annet skjermkort og da startet ikke maskinen engang. Har og testet om det var ramen, men etter testen er jeg rimelig sikker på at den er ok.

"Windows installasjonen ville ikke starte", hva er det som skjer? Hvilken feilmelding får du, og når er det den stopper? Får du bootet fra windows CD-en i det hele tatt?

Og har du prøvd å starte maskinen i sikkerhetsmodus? Jeg tenker om det kanskje kan være noen drivere som lager problemer.

Skrevet (endret)

FÅr ingen feilmelding, bare at skjermen blir svart istede for den vanlige blå skjermen som kommer når installasjonen starter.

forsåvidt når jeg prøver og starte den i sikkerhetsmodus er alt som det pleier og være til den spør om å loade SPTD.sys. Da stopper all aktivitet

Endret av Svimun
Skrevet

Prøv og ta ut Bios Batteriet, og putt det inn igjen etter en liten stund, prøv så og stappe i cden, husk og få opp boot menyen og sett Primær boot til cden

Skrevet

Det ser ikke ut til at det gjorde noe særlig at jeg tok ut Bios batteriet. Vart den gode gamle svarte skjermen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...