Gå til innhold

BK - V for Vindu


Anbefalte innlegg

Har aldri forsøkt meg på denne delen av forumet tidligere, men tenkte kanskje jeg skulle prøve meg:

 

V for Vindu

 

post-50883-1211877472_thumb.jpg

 

Jeg var ute og gikk på Torshov der jeg bor i går kveld, og la merke til alle de lange skyggene fra den lave sola.

 

Noen tanker om dette bildet?

På forhånd takk for alle innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes du har fått til en stilig komposisjon og tatt bildet i riktig øyeblikk. V formen er flott til å trekke frem syklisten og en lekker detalj er også skoen hans som er såpass lys at den stikker seg ut til tross for at det er såpass mørkt der.

 

Det som imidelertidig kan gjøres noe med er å få det noe lysere, syklisten forsvinner litt i skyggen og på den måten mistes detaljer, en annen ting er at vinduet over stjeler litt oppmerksomhet (Det ser blant annet ut som det er en person der).Men likevel er vinduet flott siden det sammen med horisontale skjæringen er ytterligere med på å ramme inn syklisten.

 

Kanskje du kan forsøke en liten crop?

 

Uansett et godt sett motiv som du har fanget i riktig øyeblikk!

Lenke til kommentar
Synes du har fått til en stilig komposisjon og tatt bildet i riktig øyeblikk. V formen er flott til å trekke frem syklisten og en lekker detalj er også skoen hans som er såpass lys at den stikker seg ut til tross for at det er såpass mørkt der.

 

Det som imidelertidig kan gjøres noe med er å få det noe lysere, syklisten forsvinner litt i skyggen og på den måten mistes detaljer, en annen ting er at vinduet over stjeler litt oppmerksomhet (Det ser blant annet ut som det er en person der).Men likevel er vinduet flott siden det sammen med horisontale skjæringen er ytterligere med på å ramme inn syklisten.

 

Kanskje du kan forsøke en liten crop?

 

Uansett et godt sett motiv som du har fanget i riktig øyeblikk!

 

Takker for tilbakemelding! Det er alltid like interessant å få andres ærlige mening om sine bilder - de legger merke til ting en selv ikke gjør og vektlegger andre momenter. Det med skoen tenkte jeg ikke på selv... Personen i vinduet som du føler konkurrerer med syklisten om oppmerksomheten var en av grunnene til at jeg likte bildet, men jeg skjønner helt klart hva du mener.

 

Jeg har fremhevet skyggene noe for å øke kontrasten mellom lys og skygge, dermed ble også syklisten litt mørkere. Enig med deg i at detaljene på syklisten forsvinner på den måten. Skulle kanskje ønske jeg enten hadde beholdt mer detaljer på syklisten eller "tatt den helt ut" og gjort ham til en siluett.

Lenke til kommentar

Da jeg kikket på dette tenkte jeg det samme som PM - "godt sett, Sverre!"

 

Så lette jeg etter ting det var meningsfylt å kritisere, men fant ingenting. Vinduet i toppen stjeler litt oppmerksomhet, men ved nærmere ettertanke det være der - ellers hadde det blitt kjedelig. Syns syklisten er perfekt som den er. Siluett blir for drøyt.

 

Rett og slett knallbra. Igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...