Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Små 4" høytalere. Kjøpe hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal sette meg sammen ett annlegg i en liten eldre bil. Har fått tak i sub, og forsterkere. Nå mangler jeg høytalerne foran. Der er det plass til 4" og dessverre ganske lite i dybden. Hvor kan jeg kjøpe 4"? Finnes det slim-produkter i denne størrelsen?

Bilde av orginal-skiten :p

post-27238-1211835397_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ville kjøpt det fra indoaudio.com.. der får du kvalitetshøyttalere til en fjeredel av prisen i Norge.. så er du så uheldig at de ikke passer, så har du bare "sløst" bort et par hundre kroner, ellers så bare selger du dem for litt under norsk pris og tjener litt ;)

Skrevet
Hvordan blir lyden i det hele tatt i bilen med KUN et par slike foran, og stor dobbel sub bak?

Etter min mening er dette en svært dårlig løsning. En 4" er for liten til å kunne fungere fornuftig i et slikt opplegg.

Frode

Skrevet
Skal du ha noe som gir litt lyd, så må du nok opp i kvalitet når du ikke har plass til større høyttalere...

Dette feks: http://iceaudio.no/index.php?func=vareinfo...9ff8292b182687e

2600,-?? Det var da voldsomt! Det kommer ikke på tale :( Da får jeg heller leve med dårlig lyd en stund.

Hvordan blir lyden i det hele tatt i bilen med KUN et par slike foran, og stor dobbel sub bak?

Etter min mening er dette en svært dårlig løsning. En 4" er for liten til å kunne fungere fornuftig i et slikt opplegg.

Frode

Blir det for lite mellomtone da eller, hva?

Skrevet

Man kan ikke Forvente all verdens av 4".

Må nåkk opp i litt pris for å få lyd.

Du kan jo spe på med et par 6*9" i hattehyllen for og få litt lyd

Skrevet
Man kan ikke Forvente all verdens av 4".

Må nåkk opp i litt pris for å få lyd.

Du kan jo spe på med et par 6*9" i hattehyllen for og få litt lyd

Nei jeg skjønner det. Så det er virkelig ingen mulighet for at sub kompanserer for dette?

Skrevet (endret)

Vil ikke begynne å modifisere noe. Er ikke noe i dørene originalt. Så da må jeg skjære til, forsterke, og fore ut. Er en gammel bil, så gidder ikke legge så mye arbeid i det. Men 6x9 i hattehylle kunne jo vært ett alternativ. Akkurat nå er jeg uten hattehylle, fordi at sub-kassa med påskrudd forsterker er så høyt, at den ville tatt langt oppi hylla.

Noen som har noen tall på hvor jeg bør sette lpf og hpf på frontsett/sub?

Endret av Talker
Skrevet
Nei jeg skjønner det. Så det er virkelig ingen mulighet for at sub kompanserer for dette?

Hvis du får plass til en 12" på hver side foran, går det nok fint å dele til en 4". For de fleste er vel dette heller vanskelig. Jeg anbefaler også at du prøver å få plass til noe større foran, f.eks. en 6,5" i hver dør.

Frode

Skrevet

Men om jeg nå går for et blaupunkt 4" sett til å ha foran. (jeg er ganske døv når det gjelder lydkvalitet, så er det sakt :p) Hvilke 6x9 burde jeg ha baki hattehylla da? Eller er det ikke så viktig, når jeg bare skal ha de til å "fylle ut" lyden litt mere?

Skrevet
Men om jeg nå går for et blaupunkt 4" sett til å ha foran. (jeg er ganske døv når det gjelder lydkvalitet, så er det sakt :p) Hvilke 6x9 burde jeg ha baki hattehylla da? Eller er det ikke så viktig, når jeg bare skal ha de til å "fylle ut" lyden litt mere?

Istedenfor 6x9ville jeg gått for et på 6,5 i hattehylla i tilleg til 4" framme, da vil du kunne dekke hele registeret. Tror jeg da. :thumbup:

Skrevet

Det er kanskje ikke så viktig hva det er, eller hvor dyre de er? Siden jeg har sub og 4" foran.

Da duger vel et sett med blaupunkt sin gt-serie å da? 6,5" eller noe i den dur? Koster vel en 500 eller noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...