Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC. problemer med installalasjon av windows...


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har kjøpt meg ny pc i deler og har bygd den selv og har problemer med installasjon av Vista.

 

her er PC-en: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=71535

 

jeg har fiksa ide-DVD-en til primary boot device og fikk fikset første del av installasjonen. det der "kontrolerer produktnøkkel" og "pakket ut filene". etter det måtte PC-en startes på nytt, men da ville den ikke starte, så jeg skrudde den av og startet den på nytt. da kom jeg fram til vista bakrunn, men det kom et pop-up vindu som sa at

"Datamaskinen startet uventet på nytt" og noe slik og på slutten sto det

 

"Trykk OK for å starte datamaskinen på nytt og fortsette installasjonen" så jeg trykker og, men da begynner PC-en å støye veldig (PGA. skjerkortet) og så mister skjermen kontakt med PC-en. skjermen bare blinker og ingenting skjer. selv etter en halvtime i denne "modusen" skjer det ingenting :cry:...

 

 

 

har noen opplevd dette problemet eller har dere noen idè om hva som har skjedd.

 

er syyyyykt irriterende at den ikke virker. kommer meg ikke inn på insallasjons-menyen heller, så jeg får ikke trykt på "reparer windows" knappen heller.

 

 

 

 

blir EKSTREMT takknemmelig for ALLE svar... er j***a kjipt å ha ny pc uten at den virker :dontgetit:

 

 

forsåvidt står hardwaren min her nede også

|

v

Endret av Moffe247
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte ny PC for ca. et halvt år siden. Jeg opplevde ikke noe problemer med å installere Vista. Kanskje PC´en din ikke er helt god?

 

står ikke i manualen til hovedkortet at det støtter vista, men karene på Amentio.no sier at det burde støtte vista, men at jeg burde se etter drivere for vista på asus.com.

 

hvordan får jeg disse til å virke? må jo he et OS for å komme meg på nett å finne drivere...

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte ny PC for ca. et halvt år siden. Jeg opplevde ikke noe problemer med å installere Vista. Kanskje PC´en din ikke er helt god?

 

står ikke i manualen til hovedkortet at det støtter vista, men karene på Amentio.no sier at det burde støtte vista, men at jeg burde se etter drivere for vista på asus.com.

 

hvordan får jeg disse til å virke? må jo he et OS for å komme meg på nett å finne drivere...

 

Vet ikke hvordan du får disse til å virke.

Det er en ganske stor fordel å vite at den støtter Vista før man kjøper en så dyr sak som en PC.

Lenke til kommentar

Du er vel i den heldige situasjonen at du har kjøpt et av de mest buggy hovedkortene på markedet, gratulerer!

 

Ville startet med å legge nyeste bios på en minnepinne og oppdatert via bios.

 

Etter at du har gjort det, prøver du bare som vanlig. Men fjern ene DVD-en, sett den DVD-spilleren som er igjen som primary boot device, når du restarter etter første runde setter du HDD som primary boot device og ser om det hjelper.

Lenke til kommentar
Du er vel i den heldige situasjonen at du har kjøpt et av de mest buggy hovedkortene på markedet, gratulerer!

 

Ville startet med å legge nyeste bios på en minnepinne og oppdatert via bios.

 

Etter at du har gjort det, prøver du bare som vanlig. Men fjern ene DVD-en, sett den DVD-spilleren som er igjen som primary boot device, når du restarter etter første runde setter du HDD som primary boot device og ser om det hjelper.

 

 

hehe, er det ikke sånn det funker?

 

skal jeg bare legge inn nyeste bios verson på en minnepenn og stappe den i, eller det en enorm opperasjon bak det hele?

 

har bare 2gb RAM i PC-en. har lest at det kan bli problemer hvis man prøver å installere vista med mer enn 3gb ram installert...

Lenke til kommentar
Kanskje litt mer gøy om/når du får det til å fungere.

 

Liten guide HER

 

takker for link. mye nyttig å lese der, men jeg har ingen aning om hvordan man komprimere til et såkalt "FAT" eller FAT32-format... finner det nok ut etter litt googling :)

 

Tusen takk skal du ha Pastafarian. det du sa var VELDIG nyttig!

Lenke til kommentar

Har oppdatert BIOS'en,men nå vil ikke datamaskinen boot'e... skrur den på men den bare står der å bråker! hjelp! hva har jeg gjort galt?

 

har skrudd den av og på flere ganger, men den VIL ikke komme opp med bios'en(HJELP)

 

er det nytt HK som må til?

Lenke til kommentar

Gjelder vel generelt 680i kort, enkelte er værre rammet enn andre. Hørt rykter om at det særlig gjelder kort som avviker fra referansedesignet.

 

Det er da kanskje litt for tidlig å gi seg. Ville sjekket Asus forumet. Kanskje noen andre har opplevd noe lignende.

 

Noen forslag:

Gigabyte GA-EP35-DS3

Gigabyte GA-X48-DS4 (rev. 1.3). Er da helt nytt ser det ut som. Litt High-end og ca i samme prisklasse som det kortet du har, noe som kan gjøre det lettere å få igjennom et bytte hos butikken. Ser da ut til å ha fått meget gode tilbakemeldinger bl.a på Newegg. Søk etter tester.

Intel P45 kortene er også på trappen, men de er vel fortsatt ikke tilgjengelige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...