Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en tok kvelden under tilkobling av usb-harddisk


Anbefalte innlegg

Skulle sette på en Maxtor 500gb på usb på onsdagen for å ta backup, men ikke noe skjedde. Windows kjente ikke igjen harddisken og jeg fikk ikke lest innholdet. Byttet usb-pluggen over til en annen port og brukte en kabel som viser 1.1 eller 2.0 standard på usb, og da ville den lese harddisken, men på 1.1 standard. Rart tenkte jeg og byttet over til en annen port igjen. Tok omtrent 2-3 sekunder og så døde PC-en. Dagen etter fikk jeg sjekket strømforsyningen (Hiper 580W), men iflg. testutstyr så virket den. M.a.o. hovedkortet har vel tatt kvelden.

 

Er det mulig at en usb-harddisk kan ta knekken på hovedkortet sånn? Eller kan det være noe annet? Hovedkortet er ett MSI K8N Platinum nForce 3 250gb. Om noen skulle ha ett liggende så er jeg interessert i det, selvfølgelig bare om det virker.

 

Hvilke filer tar jeg vare på fra Outlook Express for å overføre til ny pc, slik at jeg får inn alle epost-kontoene igjen? Tror ikke jeg har brukernavn og passord liggende lenger, så jeg må få til dette på ett eller annet vis. Regner jo med at harddiskene er intakte, slik at jeg bare kan koble til de ny pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...