Gå til innhold

AoC: Fargekoder, hva betyr de?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som kan forklare de?

Har etterhvert skjønt at det er

rød-orange-gul-blå-grønn-grå for monstre, fra vanskli til dødslett. (grå monstre tør desuten ikke angripe deg, noe som er deilig)

Men hva med combat text?

rød - damage på deg

orange - combo damage

hvit - unparried normal damage

grey - parried (?) normal damage

blå - heal char this much

flere?

Endret av -iL-
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen full oversikt, men kan i alle fall si det jeg vet!

Ingen monstre har blå farge (det er vel vanlige players som er blå), heller ingen med grønn farge (det er NPC, altså datastyrte karakterer). Kan heller ikke si at jeg noen gang har sett et monster med oransje farge.

Monstre med gul farge har ikke noe å si på vansklighetsgraden, men at dem ikke angriper deg uten å bli angrepet selv først.

Monstre med rød farge er aggressive, altså de angriper deg uten forvarsel.

På combat tekst er jeg litt mer usikker, men er enig med deg på disse: rød, oransje og hvit. Har ikke spilt noen healer ennå eller blitt healet med en spell, men når jeg drikker healing potions så blir det blå farge slik du skriver. Får også blå farge når jeg bruker stamina potions. Ang. grå tekst så kan jeg ikke si at jeg har sett dette, men kan jo bare være at jeg ikke legger merke til forskjellen på hvit og grå.

Skrevet (endret)

Det er forskjell på fargekoden på navnet til monstre og sirkelen under monster som er targeted. Disse to kan være forskjellige farger.

Navnet til monsteret er rødt dersom det er aggressivt, gul dersom det er nøytralt (dvs angriper ikke uten å bli angrepet først selv) og grått dersom det er så lav level at det ikke tør angripe deg, men vil forsvare seg dersom du angriper først. Grå mobs som er sammen med røde mobs og sosiale, vil aggroe dersom en rød mob angriper deg. Dette har i det minste skjedd med meg en gang.

Dersom du targeter mobs, så har jeg sett flere fargekoder på target-sirkelen som vises på bakken. Fargene har vært rød, blå, grønn og grå. Jeg tror vanskelighetsgraden er i den rekkefølgen. Jeg vet ikke om det er flere fargekoder for target-sirkelen. Det er mulig at de blå var spillere. Jeg har ikke sett så nøye etter på fargekodene, og vet derfor heller ikke om det er flere farger for target-sirkelen.

Combat tekst har jeg ikke sett etter på i det hele tatt.

Edit: Når jeg tenker meg om er det mulig at det var to mobs som var linket, og ikke nødvendigvis sosiale. Egen testing eller erfaringer fra andre kan sikkert avklare dette.

Endret av Maltas

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...