Gå til innhold

Bestillt sprettert fra dealextreme


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Jau, men du gjør ikke mer skade med en slik sprettert enn du gjør om du kaster steinen..:p

 

Jo, kan det, "utrolig nok" :p likens med pil og bue. Har med hvor tung spenningen på båndet er.

Lenke til kommentar
Det var en kort kommentar til at du kaller spretterter for alvorlige voldsgjenstander, noe jeg ikke kan forstå at du kan mene.

 

Eller for å sitere HaueR lenger opp i tråden her: "Håper virkelig det var en spøk" (?).

 

Graden av alvorlighet kan jo diskuteres men har noen av dere faktisk prøv en slik som dette ?

 

8013060.jpg

 

Det har jeg og jeg skal si de er kraftigere enn både softgun og paintball. Med en singelstein er jeg nesten overbevist at man kan gjøre mer skade med den enn med et luftgevær.

 

Om det er riktig at de er ulovlige derimot er jeg personlig uenig i.

 

Poenget er vel derimot at en sprettert er lett, og et veldig enkelt våpen med ubegrenset tilgang til amunisjon. Dette er kanskje grunnen til at det er forbudt.

 

Joda jeg mener det er idiotisk at spretterter er totlalforbudt, mens pil og buer kan kjøpes av småunger. (jeg var ironisk)

 

Nå er det desidert vanskeligere å håndtere pil og bue enn en sprettert, armbrøst derimot er også forbudt i Norge.

Lenke til kommentar

Jaja..For sånne som meg som eier respekt for våpen, men samtidig ser hvor enkelt det er å lage noe langt mer farlig på et kvarter i en velutstyrt garasje er det litt merkelig at sprettert er ulovlig.

Ikke det at jeg har erfaring med kjøpevariantene, men at man kan få til noen rasktflygende prosjektiler tviler jeg ikke på.

Men noe like farlig får man om man knytter en tau til en stein.. :whistle:

Lenke til kommentar

leste noen av de første trådene.

 

luftegæver er vel ikke lovlig å importere uten tillatelse?

 

OT:

Når vi var på tur til polen da ble vi frarådet å ta med alt som kunne regnes som "våpen", altså paintball, softgun, sprettert, kniver osv over grensa fordi det ble regnet som smugling av våpen.

det var snakk om fengselstraff og heftige bøter for å ta med sånt over.

 

Jeg tror ikke sjansen er stor for at det blir stoppa i tollen, men er kjipt vis det blir det og du blir tatt for "smugling" av "våpen"..

 

Har forresten en sånn selv, den smugla jeg igjennom alle land når vi kjørte igjennom europa en gang.. Da hadde jeg mye soft-guns og diverse andre leketøy ;) ble ikke stoppa

 

Jeg hadde tatt sjansen ;)

 

GL HF.

Lenke til kommentar

Ikke ulovlig å importere softgun og luftvåpen nei.

Her er en liste over våpen du ikke trenger tillatelse på for å innføre.

* luftgevær/luftpistol

* signalpistol

* redningsgevær

* harpungevær og startvåpen (det forutsettes at våpenet er konstruert på en slik måte at de ikke kan avfyre skarpe patroner og/eller at våpenet ikke lett kan bygges om til å kunne avfyre skarpe patroner. Dette gjelder også gasspatroner).

* sverd

* air-softgun

* paintball

Lenke til kommentar

altså dette er så enkelt og vri seg unna som det kan få blitt, du kommer inn til avhør og er mistenkt for ulovlig våpen innføring, det du sier er at du ikke har bestilt det(de gidd aldri etterforske det anyways) så får du etter 3 uker at saken er henlagt, gjort dette 2 ganger.

ene gangen på noen spesielle frø :ph34r: og andregang på en kniv jeg hadde kjøpt på ebay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...