BadFurDay Skrevet 26. mai 2008 Skrevet 26. mai 2008 På fredag kjøpte jeg min ps3 på Elkjøp. Men da jeg kom hjem og skulle pakke den opp merket jeg med en gang at den hadde vært pakket opp og blitt brukt. -En del av beskyttelsesembalasjen manglet -USB-kabelen sto i kontrollen, og det var strøm på den -Noen få riper i selve konsollen -Jeg kom direkte inn i menyen da jeg slo den på (ingen oppsett av tid/dato eller nettforbindelse krevdes) -Tydelig at maskinen har vært koblet til en tv via HDMI-kabel, ettersom den ikke ville vise noe bilde med den kabelen som følger med (krevde at jeg måtte resette oppsettet på ps3 ved å holde inne powerknappen i 5 sec mens jeg skrudde den på) Jeg ringte Elkjøp og fortalte dette, og de påsto at den ikke hadde vært i bruk noe annet enn at esken hadde vært åpnet. Men jeg skulle selvfølgelig ikke betale full pris for en b-vare. Jeg skal ta den med inn til butikken etter jobb i dag så de får se på den selv. Det jeg lurte litt på er om det er noen som jobber i en butikk som fører slike varer, og kan svare meg på hva ett rimelig avslag vil være på noe slikt? Fikk høre av en fyr i går at jeg burde ha rett på 20-25% avslag på en brukt vare. Finnes det noen regler for slikt?
Leeroymonster Skrevet 26. mai 2008 Skrevet 26. mai 2008 Veit ikke om det finnes noe regler for dette, men 20-25% er nok ikke veldig uvanlig.
rulleguru Skrevet 26. mai 2008 Skrevet 26. mai 2008 Finnes ikke noe regler for slikt nei. Men du har krav på å få hevet kjøpet, og elkjøp har uansett 30 dagers returrett så du kan levere den og hente en ny. Hvis du heller ønsker å beholde konsollen mot en rabatt kan du kontakte en selger og spørre (dette er viktig: på en rolig høflig måte, å være sint hjelper ikke) om du heller kan få noe rabatt på konsollen, evt. et gratis spill (det er alltid lettere å be om en gratis vare enn penger tilbake). Å kreve veldig mye penger fordi det er bvare er nok dumt siden butikken i utgangspunktet ikke slår av mye rabatt på bvare-konsoller grunnet null fortjeneste i utgangspunktet så det vil ofte lønne seg for de å bare ta den inn og selge den med et par hundre kroner rabatt, men du kan jo også nevne argumenter som kompensajon for at du måtte reise dit to ganger. Jeg vil gjette du kanskje kan få en 300kr evt et gratis spill til verdi av 4-500, eller så gjør du bare det du har krav på både etter loven og elkjøp sine egne kundegarantier; bytt maskinen og ta med deg en ny en.
BadFurDay Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Skrevet 26. mai 2008 men du kan jo også nevne argumenter som kompensajon for at du måtte reise dit to ganger. maskinen og ta med deg en ny en. Jeg måtte dra dit tre ganger Fikk først en defekt konsoll på torsdag (denne hadde også vært åpnet og brukt, forresten). Men en eller annen form for kompensasjon/avslag har jeg da rett på. Så får vi se hva de sier når jeg er der borte om en timestid.
Noelrocks Skrevet 27. mai 2008 Skrevet 27. mai 2008 men du kan jo også nevne argumenter som kompensajon for at du måtte reise dit to ganger. maskinen og ta med deg en ny en. Jeg måtte dra dit tre ganger Fikk først en defekt konsoll på torsdag (denne hadde også vært åpnet og brukt, forresten). Men en eller annen form for kompensasjon/avslag har jeg da rett på. Så får vi se hva de sier når jeg er der borte om en timestid. Hva ble utfallet? Fikk du noe avslag?
BadFurDay Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Skrevet 27. mai 2008 Glemte helt å skrive hva jeg fikk, hehe. Vel, var jo ikke alverdens jeg fikk akkurat... Endte opp med ett verdikort på 199 kroner Var eneste de kunne gi meg, eller en ny konsoll, når de fikk inn nytt parti.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå