Gå til innhold

Hvilken distro til Fluxbox?


Anbefalte innlegg

Har en litt eldre PC som sliter litt med KDE 3 serien. Mint Linux, KDE versjonen (vil kvitte meg med den)

 

Har litt lyst å teste ut Fluxbox etter jeg så hvor kult det så ut i screenshots tråden.

 

Hva er greit og kjøre i "bunnen" av et Fluxbox system? Jeg er ikke nå l33t på Linux, men jeg får ting til som oftest etter litt knot. Må ikke være for vanskelig, men greit om jeg lærer noe. PC-en er en AMD maskin, om det spiller noen rolle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme hva du kjører i bakgrunnen, Fluxbox er tilgjengelig i de fleste distroer (og fungerer på samme måte). Hvis målet er å bruke minst mulig ressurser bør du fjerne mest mulig av tjenestene som starter opp etter oppstart. Også merk at Fluxbox ikke automatisk gjør ting bedre, programmene du vanligvis kjører vil fremdeles være like treig.

Lenke til kommentar

Godt valg. Arch er en meget god lettvekter distro. Og kombinert med fluxbox er det enda mer supert. Selv bruker jeg openbox som jeg foretrekker over fluxbox, og bruker rundt 150mb ram / 1024, og cpu load ligger på ca 5-9% konstant. du finner svar på dine spørsmål ang innstalering i arch's beginners guide. Følg den til punkt og prikke, og om det er noe du lurer på får du alltid et hyggelig svar på forumet til arch.

Lenke til kommentar
Hva er de store forskjellene mellom openbox og flux?

 

De er i og for seg ganske lik, men hovedforskjellen er vel at konfigureringen i openbox er lik xml.

 

kan også nevne følgende:

OpenBox +'s

*) has pipe menus which lets you pipe any command/program text output into the menu

*) prompt Action built-in (don't need a script like you do for fluxbox)

*) Standards compliant, fits in nicely with KDE, GNOME

 

OpenBox -'s

*) lots of typing for xml files - (some tools exist to alleviate this)

*) No icons in the root menu

*) No AutoArrange action (at least not that I know of)

 

FLuxbox +'s

*) Has grouping/tabbing

*) easy to configure text files

*) Has AutoArrange action

*) can rebuild with imlib2 support (for root menu icon support)

*) already in Slackware

 

FLuxbox -'s

*) no popup when switching windows or workspaces

*) needs expanded windows list on middle click

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...