Gå til innhold

Telttur i sommer, trenger forslag til mat!


Anbefalte innlegg

Okei. Mange forslag som er gode her. Jeg har hatt en god del telturer opp gjennom tiden og er mange ting som kun kan tillæres ved å være på tur.

 

Fisking er og blir alltid noe spesiellt med teltur. Har dere ikke tolmodighet til det, fyr opp et bål (gjerne ha litt størrelse på det), sett fiskestengene fast mellom noen steiner og ha noen "dupper"/"dorger" liggende uti med makk eller hva enn du vil bruke. Så legger du fort merke til når fisken tar ;) Bål er alltid et must, og knall å lage mat på!

 

Rødspirt apparat er et MUST mener jeg, noe slikt med litt størrelse , evt. invester i noe skikkelig som multifuel fra Primus denne modellen har jeg selv og skal si det er fart i den!

Spørs veldig hva du er vant til og hvor ofte du kommer til å dra på tur..

 

Satser du på fisk så er det artig å ha en mel/salt/pepperblandet pose klar for fisken i pannen. Evt. bruk aluminiumsfolie og krydre fisken godt med salt og pepper! DET er knask!

 

Ha noe boksemat(hva enn du liker)/tørrmat som dere har sagt er kjekt å ha. Poteter er av en eller annen grunn utrolig vanskelig for meg å få til på bålet. Men det er virkelig godt å ha med. Ferdigskrellte på boks er genialt =) Bare å stikke hull og sette rett på bålet...

 

Suppeposer fra toro+en pose med ekstra knask som du kan ha oppu(sopp, mer pasta ol) er virkelig godt. Lag noen poser med ekstra/mat av hva du vi ha med.

 

Sist, men ikke minst! Tenk gjennom hva du skal ha hver dag, hvert måltid. Planlegg dette slik at du ikke handler 5 bokser spagetti, 10 poser tørrmat osv ;) Og tenk på at frokost og lunsj er minst like viktig som middag når det kommer til hva enn vil spise. Rundstykker istedenfor brød, tubepålegg eller påleggspakker med skrulokk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...