RKR1992 Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 (endret) Prøvde meg på Dave Hill effekten, er ikke helt fornøyd selv, synes kanksje det ble litt skurrete? Hva synes dere?? Noen som har noen tips på hva jeg kunne gjort bedre? Prøvde effektene en gang til, men brukte den ikke så sterk ;ble det bedre? Endret 25. mai 2008 av RKR1992
RandiA Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 (endret) Fine farger og fint motiv det der, passer godt i den stilen...selv om den er noe uvant for meg..men jeg synes dette er av de bedre. Tror du har draget på det der. (Mulig det kunne vært litt mer "ryddig" på høyre side, den lyse "boksen", flaten der forstyrret litt.) RandiA Endret 24. mai 2008 av RandiA
Coneunofax Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 1. Den viktigste delen av Dave Hill effekten tror jeg er belysningen, ikke redigeringen. 2. Det her ser ut som du har brukt Tonemapping, og det tviler jeg sterkt på at er en del av prosessen. Jeg vil foreslå å heller sette deg inn i programmer som Photoshop der du har kontroll over hva som blir gjort, og har mye å velge mellom. Bare din kreativitet begrenser hva du kan få til med Photoshop. Slik er det ikke med Photomatix.
RKR1992 Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Skrevet 24. mai 2008 1. Den viktigste delen av Dave Hill effekten tror jeg er belysningen, ikke redigeringen. 2. Det her ser ut som du har brukt Tonemapping, og det tviler jeg sterkt på at er en del av prosessen. Jeg vil foreslå å heller sette deg inn i programmer som Photoshop der du har kontroll over hva som blir gjort, og har mye å velge mellom. Bare din kreativitet begrenser hva du kan få til med Photoshop. Slik er det ikke med Photomatix. Brukte LR på dette bilde
kicks Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 tror man bør ha ISO på lavest mulig nivå. Hvis ikke vil det gjøre seg utslag slik man ser støyen i dette bildet (hvis ikke det var meningen at støyen skulle være der da)
Henry9 Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 (endret) tror man bør ha ISO på lavest mulig nivå. Hvis ikke vil det gjøre seg utslag slik man ser støyen i dette bildet (hvis ikke det var meningen at støyen skulle være der da) feil Endret 24. mai 2008 av Henry9
RKR1992 Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Skrevet 24. mai 2008 tror man bør ha ISO på lavest mulig nivå. Hvis ikke vil det gjøre seg utslag slik man ser støyen i dette bildet (hvis ikke det var meningen at støyen skulle være der da) OK så ISOen var for høy. Er det noen som vet hvordan jeg kan få bort støyen uten om å ta bilde på nytt. Har Photoshop elements 6 og LR.
MDCCLXXVI Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Synes redigeringen var forkastelig. Prøv heller å gjøre det litt mer estetisk, og litt mindre spektakulært. "less is more".....
Gissan Skrevet 25. mai 2008 Skrevet 25. mai 2008 Jeg vil si at det er bedre, men det er fortsatt en del faktorer som kunne vært utnyttet bedre. Jeg synes ihvertfall at det har bedre potensiale enn bilde nr. 1.
RKR1992 Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Skrevet 25. mai 2008 Jeg vil si at det er bedre, men det er fortsatt en del faktorer som kunne vært utnyttet bedre. Jeg synes ihvertfall at det har bedre potensiale enn bilde nr. 1. Hva er det som kunnet blitt utnyttet bedre.
Gissan Skrevet 25. mai 2008 Skrevet 25. mai 2008 Fjern vignetteringen, fjern støyen, gjør komposisjonen både mindre midtstilg og tettere og ikke bruk Dave Hill så overdrevent.
Aak1 Skrevet 25. mai 2008 Skrevet 25. mai 2008 Synes nr. 2 har godt potensiale. Men perspektivet og utsnittet blir litt ugjennomtenkt for meg. Prøv å kom nærmere, kanskje litt undervinklet, slik at du understreker det at du skal vise hvordan det majestetiske dyret prøver å hoppe til nye høyder. Dave Hill er noe jeg er utrolig lei av, og dette er ikke et unntak. Alt for mye bruk av Dave Hill her. Det første man tenker på når man ser et slikt bilde er redigeringen, og det er ikke det man skal forbinde med et bilde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå