Gå til innhold

.mov til .wmv eller .avi (HASTER)


Anbefalte innlegg

Hei, det har seg sånn at jeg har holdt på med å konvertere 113 .mov filer til .wmv eller .avi nå, men alle programmene jeg finner virker ikke (vil ikke konvertere) eller så vil de bare konvertere 50% av filen eller bare konvertere de første 5 minuttene.

 

Er så irritert, kameraet jeg filmet med gir bare .mov filer, og jeg skulle egentlig ha redigert denne filmen ferdig tidligere i dag, på grunn av dette får jeg ikke filmen ferdig. :(

 

Er det noen gratisprogrammer som ikke har noen limitations som mange har?

Filmen må redigeres i windows moviemaker. (Alle må det, er ikke lov til å bruke noe annet redigeringsprogram)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, om du ser på den siste linken eg posta so foreslår dei ogso eit program frå Microsoft, Expression Encoder, du kan jo sjå på det. Elles so er det ein liten forklaring for RAD Video Tools på link nummer to.

 

(Burde vel kanskje nemnt dette, i staden for å berre poste linkene.)

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar

Du kan bare bruke mencoder(funker på så godt som alle OS.):

 

Hvis du bruker bash kan du bare stille deg i katalogen med alle .mov-ene i og kjøre denne kommandoen for å konvertere samtlige .mov-file til avi automagisk:

 

for i in *mov; do mencoder -o "`basename "$i" .mov`".avi -ovc lavc -oac mp3lame "$i"; done

 

For andre skall må det vel gjøres små endringer, men blir jo mye det samme.

Endret av 110kg
Lenke til kommentar
Du kan bare bruke mencoder(funker på så godt som alle OS.):

 

Hvis du bruker bash kan du bare stille deg i katalogen med alle .mov-ene i og kjøre denne kommandoen for å konvertere samtlige .mov-file til avi automagisk:

 

for i in *mov; do mencoder -o "`basename "$i" .mov`".avi -ovc lavc -oac mp3lame "$i"; done

 

For andre skall må det vel gjøres små endringer, men blir jo mye det samme.

 

Er mencoder noe man må laste ned? Bash? Katalog?

Skjønner ikke helt, forklar. :p

Har testet ut RAD Video Tools nå, den skal jeg ikke bruke, resultatet fra .mov til .avi ble at videoen ble veldig hakkete, i tillegg ble flere klipp tatt opp når jeg valgte en enkel fil...

Endret av magneman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...