Gå til innhold

Problemer med bærbar datamaskin


Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjøpte i januar '07 en Packard Bell bærbar datamaskin hos Elkjøp. Denne hadde nypris på 9995, men ble solgt til 8995 kroner. Fikk maskinen levert, men allerede i april måtte den sendes på service. Elkjøp Skøyen sendte maskinen til en ekstern reparatør som skulle utbedre feilen, et bytte av maskinens hovedkort. Ble fortalt i butikken at dette kunne ta alt fra to til fire uker. Det tok imidlertid over to måneder å få maskinen tilbake.

 

Så, i april '08, ble maskinen igjen levert inn på service. Denne gangen hos Elkjøp Storo. Fikk beskjed om at det var det en feil med maskinens harddisk, og at denne skulle byttes. Butikken ville ikke levere ut lånemaskin før en uke etter innlevering til service. Fikk maskinen tilbake i begynnelsen av mai. Oppdaget fort at harddisken som var satt inn i min maskin var brukt, da denne inneholdt diverse nedlastet materiale, spill, bilder og annet. Dro tilbake til butikken for å ordne opp, og ble tilslutt tilbudt ny maskin som kompensasjon. Elkjøp hadde ikke samme modell inne, og jeg ble derfor tilbudt en maskin selgeren hevdet hadde tilnærmet samme spesifikasjoner som min gamle. Ved sjekk av pris i butikken viste deres datasystem at denne maskinen kostet 4695 kroner ,men da jeg konfronterte selger med dette forklarte han at det ikke var riktig pris og at jeg ikke kunne forvente å få en dyrere maskin enn den jeg hadde levert inn. Etter litt diskusjon godtok jeg denne maskinen, samt et bluetooth headset til mobiltelefon (kroner 999), som kompensasjon. Da jeg fikk kvitteringen viste denne at maskinen jeg nå hadde fått kostet 7995 kroner. Samlet beløp på min nye kvittering ble dermed 8994 kroner.

 

Har i ettertid sjekket prisen på maskinen på Elkjøps nettsider, og det viste seg at de faktisk selger denne maskinen for 5495 kroner. Er klar over at datamaskiner synker i verdi, men så mye på ett år er vel litt urealistisk? Videre er det antydning til problemer også med den nye maskinen. Mister tilkobling til nettet, og maskinen vil ikke koble til igjen før etter restart. Noen ganger ikke da engang. Har også opplevd flere ganger at det trådløse nettverkskortet forsvinner fra listen over installerte enheter i maskinen.

 

Min gamle maskin hadde også dedikert videominne, som var en av grunnene til at jeg valgte denne. Selgeren informerte meg om at den nye maskinen også hadde dette, men større antall minne enn min gamle maskin. Ved sjekk av spesifikasjoner viser det seg derimot at dette ikke stemmer.

 

Føler meg lurt av forhandleren, og lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å få hevet dette kjøpet. Har lagt ned mye ressurser i å få problmene løst, samt kostnader forbundet med reise til og fra butikk og telefonkontakt med kundeservice. Etter så mye rot og problemer er ikke dette en forhandler jeg ønsker å fortsette et kundeforhold med.

 

Forhandler opererer med 30 dagers returrett fra kjøpsdato, men ansees dette som et nytt kjøp slik at dette kan løse mitt problem?

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...