Gå til innhold

Skal lage en "nyhetsside", trenger tips


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Meg og en kompis har tenkt å lage en nettside med forskjellige tips, osv. på. Planen er å ha en enkel meny, hvor forsiden viser nyheter.

Har tenkt meg ut designet, men er ikke sikker på hva jeg må lære meg av webdesign programmeringsspråk. Vil helst ha en forside der nyhetene er ramsa oversiktelig ned.

Tenker litt på hvordan vi skal publisere nyheter, da jeg føler det er litt tungvindt å skrive alle nyhetene i htmlspråk for hver gang man skal publisere. Skulle gjerne hatt en mal der vi skrev inn tittel, ingress osv, og kunne bare poste det.

Noen som har forslag på løsninger om hva som er enklest å lære seg til en sånn type nyhetsside?

eksempelmp0.jpg

se for dere noe sånt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det enkleste er vel å velge et ferdig CMS-system, a la Wordpress eller Joomla. Da har du en fiks ferdig side med brukerinnlogging, mulighet for galleri; chat og annet snacks, og du trenger kun å tenke på designet. :)

 

Ellers kan du lage til noe i PHP og MySQL selv, ikke spesielt vanskelig, men mye mer tidkrevende og frustrerende for en nybegynner. :p

Endret av Oddvar Knus
Lenke til kommentar
Fint! Takk for hjelpen! Tenker å lære meg mysql og php. Er det noen som har litt erfaringer de er villige til å dele, så er dere mer enn gjerne velkommen til å ta kontakt! :)

Kan hende jeg bumper tråden senere med spørsmål o.l.

 

start på www.w3schools.com :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...