Gå til innhold

Ny rimelig stille-PC, ikke over 10k


Anbefalte innlegg

Hei alle.

 

Da er tiden kommet for meg også til å oppgradere. Siden mitt gamle utstyr er akkurat det, nemlig gammelt (er vel rundt 5 år), tar jeg sikte på helt ny pakke. Dvs jeg har mus, tastatur og skjerm (Dell 24"), så dette trenger jeg ikke.

 

Min PC må stå i stua, og da er lavt ydnivå viktigere enn topp ytelse i spill. Forøvrig skal maskinen ikke i nevnverdig grad brukes til spilling. Min spilling strekker seg til FlightSimulator i ny og ne. Mitt bruk er vanlige kontorapplikasjoner (MS Office) samt mail og surfing. I tillegg vil den tidvis bli benyttet til DAK (AutoCAD arcitecture 2008/2009), dog ikke mye 3-D rendering. Og selvfølgelig noe film og en del musikkavspilling.

Overklokking? Tja, mulig litt fikling, men ikke i seriøs grad :-)

 

Tror jeg har fått med bruksområdet da.... Jeg har satt opp en handlevogn som jeg håper å få noen kommentarer på. Det er lenge siden jeg bygget mitt forrige system, så jeg er vel noe rusten etterhvert. (Det kan derfor bli aktuelt å få dette ferdig bygget fra f.eks. Netshop)

 

Jeg ser for meg en PC som gir mye for pengene, dvs at det siste nye er uaktuelt. Skjermkortet jeg har satt opp er bare midlertidig da jeg planlegger anskaffelse av ATI HD4xxx når denne har vært ute noen uker (har nok en forkjærlighet for ATI, ja....) Ellers er jeg noe usikker på om det følger med kjøler på valgt CPU... og om evt den valgte vil passe til valgt HK....

 

Da håper jeg at jeg har fått med det vesentlige, og legger meg lagelig til for hugg :-) Håper som sagt at noen har tid og mulighet til å komme med kommentarer og/eller tips til forbedringer.

 

Handlevognen inneholder følgende komponenter:

 

Antec Performance One P182

Arctic Silver Arctic Silver 5

Asus EAH3870/G/HTDI/512M

Gigabyte GA-EP35-DS4

Intel Core 2 Duo E8400

Microsoft Windows Vista Ultimate OEM Norsk 64-bit DVD-versjon

OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400

OCZ StealthXStream 600 Watt

Samsung SH-S203D

Samsung Spinpoint F1 750 GB (2 stk i RAID)

Scythe Ninja Plus

 

 

På forhånd takk.

 

mvh

Poul

 

Edit: Må vel ha med HK også....

Endret av R2D2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...