Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Flash av Bios - Maskin gjør nada


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har et hovedkort, P5N-E Sli, som jeg flashet vdh Windows utility som fulgte med kortet. Det virket som den flashet alright, fikk ikke noen feilmeldinger eller noe. Nå¨r jeg nå starter maskinen skjer det ingenting. Skjermen er helt sort. Maskinen kommer ingen vei.

 

Noen som har noen gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når du flasher med ny bios så kan det være e god ide å resette CMOS etterpå pga. det kan finnes andre switcher og slikt som ikke eksisterte i forrige BIOS versjon. CMOD vil da loade inn biosens default instillinger. Prøv det.

 

Hvis ikke så kan det høres ut som om at noe har gått galt med BIOS flashen i så fall, og da sliter du litt, ved mindre hovedkortet har en recovery funksjon (les i manualen for detaljer). Heldigvis har de fleste nyere hovedkot en slik funksjon, ihvertfall de litt mer high-end modellene.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

aiaiai...prøvde det nå... fjernet batteri, stilte om svitsj for å resete cmos - men nada.

 

Får ikke det vanlige pipene når maskinen starter. Den sviver, alt av vifter går rundt, men ikke noe annet. Keyboard er ikke på heller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...