Gå til innhold

Age Of Conan til XBox 360? Ser det ikke helt for meg


Anbefalte innlegg

Alvorlig talt så kan jeg ikke helt forstå hvordan du kan bli en effektiv MMO spiller med en xbox 360 kontroll, der du har 2 sticks, 1 d-pad og 10 knapper. Jeg har ikke spilt age of conan enda, men jeg spiller en del WoW og der har jeg stort sett hotkeys over hele tastaturet.

 

Hvordan er dette i AOC?

 

Er det behov for hotkeys der?

 

Vil en PC-gamer blir mer effektiv enn en XB360 gamer?

 

Hvilke synspunkter har dere gjort dere rundt dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De kommer nok til å mappe skulderknappene slik at de fungerer som "Shift" for ABXY, Hvit, Svart knappene.. Da ender en opp med en total av 4 x 6 knapper... I tillegg har du opp, ned, venstre, høyre på D-Paden som igjen kan gi 4 x 4 muligheter.. da er vi oppe i 40 knapper.. det burde ihvertfall holde..

 

Tipper de kommer til å bruke denne muligheten.. på et eller annet vis.. Denne metoden de bruker for å få strategispill og lignende til å fungere ok på X360...

Lenke til kommentar

Jeg spilte Two Worlds en del på PC, men etter å ha prøvd tastatur/mus komboen en stund gikk jeg over til gamepad da jeg syntes det var mye enklere.

 

Og tenk på for eksempel Ratchet & Clank. Man kan trykke en knapp for å velge det forrige våpenet man brukte og enkelt hoppe mellom de to vi bruker mest, men holder man knappen inne får vi en hurtigmeny hvor vi kan velge og vrake. Det fungerer helt fint, så selv om jeg foretrekker den gode, gamle tallrekken fra tastaturet fungerer dette systemet helt fint. AoC vil nok bruke mye av det samme. Og selv om vi har hurtigtaster over hele tastaturet er det vel ikke så ofte vi bruker alle sammen? Bevegelse og kamera er på stikkene, en knapp for slossing og en for magi. Hva mer trenger vi raskt å velge mellom egentlig? Jeg er mer skeptisk til chattingen. Jeg spiller utelukkende på RP servere, og da ødelegger "ekte" stemmer mye av stemningen. Hvordan blir det på xboks? Selvsagt kan vi vel koble til et tastatur om vi har et, men det gjelder nok ikke alle som spiller. Hva om jeg vil spille AoC på xboks og dama vil spille LotRO for eksempel? Jeg kjøper jo ikke et eget tastatur kun for ett spill. :)

Lenke til kommentar

Dere kunne vertfall satt dere litt inn i kampsystemet til aoc før dere spekulerer, dette er ikke wow, du trenger ikke psykotiske mengder med barer og hotkeys/macros ++ i aoc.

 

btw. http://support.microsoft.com/?scid=kb;en-us;909159 tolker jeg den rett støtter 360 de fleste tastatur/mus og det er bare snakk om tid mtp. spillstøtte.

 

Ser nesten for meg at de kan selge aoc med tastatur da det vil være mer eller mindre umulig og kommunisere normalt i hyboria uten.

Endret av <Iversen>
Lenke til kommentar
Dere kunne vertfall satt dere litt inn i kampsystemet til aoc før dere spekulerer, dette er ikke wow, du trenger ikke psykotiske mengder med barer og hotkeys/macros ++ i aoc.

 

btw. http://support.microsoft.com/?scid=kb;en-us;909159 tolker jeg den rett støtter 360 de fleste tastatur/mus og det er bare snakk om tid mtp. spillstøtte.

 

Ser nesten for meg at de kan selge aoc med tastatur da det vil være mer eller mindre umulig og kommunisere normalt i hyboria uten.

 

Ok dette ble jeg nysgjerrig på , jeg tolket ikke den microsoft artikkelen på samme måte som deg, men jeg skal se om jeg får brukt tastatur i spill når jeg kommer hjem fra jobb idag. Men da er det vel isåfall bare piltastene og noen andre "basic" taster man får brukt. Jeg har ikke sett noe sted der man kan "customize" knapper i xb360 spill.

 

Greit nok at det ikke er wow, og at jeg ikke har satt meg inn i kampsystemet til AoC, men det må være ganske simpelt hvis du får dekket det effektivt med en xb360 kontroll. Og det tror jeg neppe er tilfellet.

 

Jeg tror også kommunikasjonen i AoC på xb360 kan by på problemer uten tastatur, men dersom det blir ett "muntlig" voice system så vet jeg at de fleste xbox 360 spillerene er flinke til å bruke mic. Veldig få som ikke har mic når jeg spiller online. Det følger med alle premium konsollene blandt annet, og er billig å kjøpe.

Lenke til kommentar
De kommer nok til å mappe skulderknappene slik at de fungerer som "Shift" for ABXY, Hvit, Svart knappene.. Da ender en opp med en total av 4 x 6 knapper... I tillegg har du opp, ned, venstre, høyre på D-Paden som igjen kan gi 4 x 4 muligheter.. da er vi oppe i 40 knapper.. det burde ihvertfall holde..

 

Tipper de kommer til å bruke denne muligheten.. på et eller annet vis.. Denne metoden de bruker for å få strategispill og lignende til å fungere ok på X360...

 

Opplegget du beskriver hørtes tungvindt ut sammenlignet med å ha ett tastatur og en mus. Blir som å be meg bruke enhjuls-sykkel når jeg skal ut og sykle bare "fordi det funker".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...